התמשכות גל הטרור גורמת למנהיג "המחנה הציוני" יצחק הרצוג להציע פתרונות ביניים ביטחוניים ליחסי ישראל עם הפלסטינים. ראש האופוזיציה אמר הבוקר (חמישי) לניסים משעל וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני לא רואה סיכוי לממש את האופציה של שתי מדינות, כששני המנהיגים, נתניהו ואבו מאזן, בשלטון". 


עוד אמר הרצוג: "בין נתניהו ואבו מאזן אין שום תקשורת והם לא מסוגלים להיכנס אפילו לחדר, שלא לדבר על לחיצת יד. כדי לשנות את המצב שבו אזרחינו נרצחים ונדקרים יום יום צריך לבחון צעדי ביניים שישמרו את חזון שתי המדינות אבל קודם כל ינקטו בצעדים ביטחוניים. צריך לנוע לעבר היפרדות. ככל שתהיה יותר היפרדות, אנחנו כאן והם שם, יש יותר סיכוי לרגיעה ביטחונית ולשמור על האזרחים שלנו. ואז נוכל לנוע לעבר ההסדר המדיני. כרגע אין שום אופציה".

על הפיגוע בשער שכם אמר הרצוג: "יש עליית מדרגה בטרור ואתה רואה את אבו מאזן מחבק את המשפחות של אלה שרצחו אזרחים ישראלים ואתה נכנס למרה שחורה כי אתה מבין שאין מוצא אלא בצעדים שיביאו להיפרדות. אני רואה החרפה בטרור. זו היתה חוליה מאורגנת שהגיעה מקבטיה ושום דבר לא עצר אותה. אני דיברתי על להציב הפרדה פיזית בין 28 כפרים במזרח ירושלים, שאף אחד מהם זה לא המקום שאליו התפללנו אלפיים שנה, כמו מחנה הפליטים שועפט, 40 אלף תושבים, שאין בינו לבין מדינת ישראל כלום, הצעתי הצעה פרגמטית, צעד ביטחוני".


"ראינו מה קרה בהתנתקות מעזה", העיר גולן, והרצוג השיב: "אני לא מדבר על פינוי ישובים. אני לא מדבר על הוצאת צה"ל וזו לא סוגיה מדינית אלא ביטחונית. צה"ל בכל מקרה חייב להיות הצבא היחיד ממערב לירדן, נקודה, סוף. אין עוררין, וזה בכלל לא קשור לזה. אני מדבר על צעדים שישמרו את חזון שתי המדינות, כך שישראל לא תנקוט בבנייה מאסיבית מעבר לגושים, או סיפוח של עוד שטחים. ומצד שני צעדים בוני אמון, צעדים כלכליים שיקלו על הפלסטינים, שנתניהו מסרב כבר חודשים לתת, כדי לתת להם להמשיך בבניין הישות שלהם. ועידת ביטחון אזורית והשלמת הגדר שעוטפת את הגושים, כי בגלל שהיא לא הושלמה נכנסים משם מחבלים".

על הביקורת שהושמעה עליו במפלגתו הוסיף הרצוג: "יצרתי ויכוח גדול במחנה כדי להכניס אותו להתכתבות עם המציאות. אף אחד פה לא הולך להיות ליכודניק. אני הופך להיות מעשי, ענייני ומציאותי. אנחנו מחנה ומפלגה שמגיעים ממרכז המפה הפוליטית כמפלגת שלטון".

ערך: אסף נבו