לאור הפסקת האש המתגבשת בסוריה, ערך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיחות טלפון עם כל מנהיגי מדינות האזור ודן איתם בנעשה בסוריה ובאזור בכלל. הקרמלין פרסם כי הנשיא פוטין שוחח עם בשאר אל-אסד שהבטיח שדמשק מחויבת להסכם הפסקת האש שהושגה בתיווך ארצות הברית ורוסיה. הקרמלין מסר ששני המנהיגים הסכימו שצריך להמשיך במאבק נגד דעאש וארגוני טרור נוספים.



בהודעה שפרסמו בקרמלין עם ביקורת מרומזת על הבית הלבן אמרו כי מוסקבה ודמשק חלוקות בכמה סוגיות, אך ציינו שרוסיה היא אחת המדינות היחידות שעדיין מקיימת קשר עם "המנהיג הסורי הלגיטימי". בשיחה עם עיתונאים אמר דוברו של פוטין שהוא מצפה שגם ארצות הברית תבצע את חלקה להבטיח שהארגונים שבהם היא תומכת בסוריה יקיימו את הפסקת האש במדינה הערבית.



לאחר מכן שוחח פוטין עם מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל עזיז שבירך על ההסכם שהושג והביע את נכונותו לעבוד עם רוסיה על יישומו, מסרו בהודעה מהקרמלין. פוטין שוחח גם עם נשיא איראן חסן רוחאני על שיתוף פעולה בנוגע להפסקת האש בסוריה ומלחמה בארגוני טרור. אחרון שוחח פוטין עם ראש הממשלה נתניהו אולם מעבר להודעה לקונית כי השניים שוחחו על המצב במזרח התיכון לא נמסרו פרטים.



רק לפני כשבוע מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד נפגש עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כשעל הפרק המשך שיתוף הפעולה המדיני והאסטרטגי בין המדינות. על הפרק הלחימה בסוריה ואספקת s 300 לאיראן. לישראל ורוסיה הסכם שיתוף פעולה בנוגע ללחימה בסוריה. סוריה מעדכנת את ישראל וארצות הברית בנוגע לתקיפותיה ובין המדינות סוכם על שיתוף פעולה מודיעיני. במקביל, נשמעו דיווחים לאחרונה כי רוסיה התחייבה שלא תעביר או העבירה בעבר נשק לחיזבאללה במהלך תקיפותיה בסוריה.