סערה היום (שלישי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. אחרי כמעט 60 שנה- לא יהיו מורות חיילות בארגוני ידיעת הארץ ובתי ספר שדה, לאחר שוועדת החוץ והבטחון של הכנסת החליטה היום לסגור את מערך המורות החיילות במסלולים הירוקים.

ההחלטה התקבלה ברוב של  6 מול 5 בעקבות אולטימטום שהציב צה"ל ומשרד הביטחון שהעמיד את חברי הכנסת בפני שתי אפשרויות- סגירת פרויקט "מורות חיילות" לחלוטין או ביטולו בארגונים הירוקים- ארגוני ידיעת הארץ ובתי ספר שדה. חברי הכנסת החליטו כאמור על ביטול המערך בארגוני ידיעת הארץ ובתי ספר שדה.

בעקבות ההחלטה שלחו ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) וח"כ (הבית היהודי) מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו חתמו 30 חברי כנסת ובו הם מבקשים את התערבותו הדחופה למען הצלת המסלול הירוק. הם גם הודיעו כי יניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק המבקשת לעגן את מעמדו של המסלול הירוק בחקיקה.

ח"כ לביא טענה כי ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שניהל היום את הדיון בנושא בוועדת החוץ והביטחון קיבל את ההחלטה "במחטף מכוער, בחיפזון וללא אחריות". מנהל בית ספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל אמר: "זהו יום עצוב לכל מי שאהבת הארץ והרצון לשמור על החיבור בין צבא לעם חשובים לו. אחרי 60 שנה שנה נסגר אחד המפעלים היפים שהיה בארץ הזאת". 

בהודעה מטעמו של ח"כ יוגב נמסר כי "בישיבת ועדת חוץ ובטחון עלתה בשבוע שעבר מחלוקת עם משרד הביטחון, בנושא גיוסם והצבתם של מורות חיילות בתפקידים שונים.  הצדדים לא הגיעו להסכמה. משרד הביטחון התנגד לכלול יעוד מורות חיילות לבתי ספר שדה והסכימו רק על הצבתם כמורות וכמסייעות לקליטה ובהכוונת התלמידים והעולים הצעירים לשירות בצה״ל. המשמעות הייתה שאי אפשר יהיה לגייס כלל מורות חיילות לשום תפקיד בצה"ל, ובנות י"ב שיועדו לכך החלו להיות מוצבות לתפקידים אחרים".

ח"כ מוטי יוגב שוחח על כך עם שר הביטחון ולאחר בקשה דחופה שהגיש בכדי להציל את המערך, התקיים דיון חוזר בוועדת חוץ וביטחון והוחלט כי המערך בכללותו לא ייסגר וייעוד המוצבות בו יהיה רק לחינוך וקליטה.