דווקא היום (שלישי), ביום האישה הבינלאומי החליט להודיע יו"ר ועדת הכנסת ח״כ דוד ביטן כי הכנסת תציין את "יום הגבר" באמצע חודש מאי בכנסת. היוזמה נולדה מתוך הטענה ש"גם לגברים מגיע יום בו יעסקו בעולמם במיוחד בתקופה בה השיח על עולמו של הגבר הישראלי לא מקבל התייחסות", כך לפי ביטן. ח"כ ביטן הוסיף ואמר כי "יום האשה הבינלאומי הוא אחד הימים החשובים והנכונים שניתן לציין. יש לקדם את השוויון המגדרי ולצמצם פערים בנושא אך בדרך אסור לשכוח גם אותנו הגברים". 
יום הגבר יצויין בכנסת בדיונים בוועדות וברב שיח של חברי הכנסת על עולמו של הגבר הישראלי בחברה העכשווית.

יוזם ההצעה ח"כ דוד ביטן הסביר למעריב אונליין את הרעיון מאחורי היוזמה: "אני אומר - גם גברים צריכים יום. שיהיה יום האישה ויום הגבר. גם בעיריית ראשון לציון עשינו בעבר את יום הגבר. בינתיים העליתי את ההצעה וצריך לצקת לתוכה תוכן. אני מתכנן שביום הגבר בכנסת יתקיימו ישיבות במליאה, בוועדות, נערוך פאנלים ואולי נעשה אירוע קטן. אני בהחלט חושב שצריך לגבש יום גם למען הגבר ועשייתו. אני מקווה שהרעיון יתפוס תאוצה וגם גורמים נוספים כמו מפעלים ורשויות מקומיות ילכו בעקבותינו".
 

ביטן הוסיף כי הוא קיבל תגובות נלהבות מחברי כנסת, אך עדיין לא שמע הערות מחברות הכנסת. הוא אמר כי הוא שוקל ללוות את הדיונים ביום הגבר גם בפעילויות כיף וספורט.