מותח ביקורת: השר לשעבר גדעון סער התראיין הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל והתייחס לגל הטרור הנוכחי ולאופן טיפול הממשלה בו: "כנראה שהטיפול לא היה מוצלח ועד עכשיו הוא גם די נכשל. בוא נאמר את הדברים בצורה ברורה ומפה אולי אפשר יהיה להגיע למקומות אחרים". סער אמר "גם אני בחרתי כמו רוב אזרחי מדינת ישראל בליכוד ובנתניהו בשל הביטחון. מבחינת תוצאות ומעשים בנושא הביטחוני בכל החצי שנה האחרונה אנחנו לא רואים את זה".



לטענת סער יש לעשות "שינוי כיוון בממשלה, להציב יעדים ולא להשתרך אחר ההתרחשויות". הוא הוסיף כי "יש כמה דברים שאפשר לעשות באופן ברור - טיפול בשוהים הבלתי חוקיים, שחלק מהפיגועים בוצעו על ידם. יש למעלה ממאה אלף מתוכם בתוך המדינה ועד לרגע זה לא בוצעה שום פעולה רצינית למעצרם, הענשתם והרחקתם. זה מחדל חמור ואין שום סיבה בעולם שלא לבצע את זה באופן מיידי".



עוד אמר סער כי הוא לא מתכנן לחזור לממשלה בקרוב וכי טוב לו במצב הקיים: "אני לא קרוב לנקודת ההחלטה הזו, אני חושב שהממשלה הנוכחית תכהן עוד זמן מה. אני מאוד רוצה שהיא תצליח ואני מאוד רוצה שהיא תעשה את הדברים בכל התחומים שיצדיקו את הבחירה בה". סער שב והדגיש לגבי חזרתו לחיים הפוליטיים: "כאשר אחליט החלטות אני אודיע לציבור. אחזור רק אם ארגיש שאני יכול לעשות שינוי. אני לא חייב לתת תשובה קונקרטית לאיך אני אחזור ומתי אני אחזור".



השר לשעבר דיבר על תופעת ההסתה: "על מסיתים במסגדים ובתקשורת שקוראים לרצח של יהודים להישלח אחר כבוד לרצועת עזה. ללא יצירת תודעת הפסד ברמה האישית אצל אותם מסיתים וברמה הלאומית אצל כל הפלסטינים, לא ניתן לצפות שהאינתיפאדה הזו תסתיים מעצמה". על הבנייה בירושלים אמר סער כי "אין כמעט בנייה ליהודים בירושלים ויש הרבה מאוד בנייה בלתי חוקית של ערבים. ב-2030 יהיה תיקו דמוגרפי אם הנתונים האלה יימשכו ובהמשך רוב ערבי. צריך לחזק את האחיזה היהודית בירושלים". הוא הוסיף כי "זו לא אינתיפאדת יחידים, זה מאבק לאומי בין שני עמים שמתנהל כבר מאה שנה והם צריכים להרגיש שהם מפסידים. לא מדובר בנער בן 17 שיוצא לבצע פיגוע ויודע שהוא עשוי לשלם בחייו, זה צריך להיות ברמת המסיתים וברמה הלאומית ועד שלא נשנה את כללי המשחק זה לא יקרה".



מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של סער: "נראה שגדעון סער פתח בקריירה חדשה כטוקבקיסט. מדובר באדם חסר כל ניסיון ביטחוני שלא קיבל החלטה מבצעית מימיו, אבל לקשקש מסלון ביתו בתל אביב על המצב הביטחוני כאילו הוא מבין את השיקולים הניצבים אל מול הדרג המדיני - זה לא עולה כסף. הממשלה מובילה צעדים חסרי תקדים במלחמה מול הטרור וכך תמשיך לעשות. צה"ל, השב"כ, המשטרה וכל כוחות הביטחון פועלים בנחישות רבה תוך גיבוי מלא מהדרג המדיני. כל השאר - קישקושים של פוליטיקאים שנועדו לקושש קולות". 



מוקדם יותר צייץ סער בטוויטר ביקורת על ניהול מבצע "צוק איתן" וכתב כי "אשליית ההכלה היא שהאריכה את צוק איתן ל-50 ימים ואת האינתיפאדה הזאת ללמעלה מ-5 חודשים. ללא שינוי כללי המשחק - אין טעם לקוות שאיכשהו זה יסתיים".