יו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן וח"כ עודד פורר ממפלגתו הגישו אמש בקשה לבקר במעצר את החייל שירה במחבל בחברון וחשוד ברצח, אך משרד הביטחון סירב לאפשר את הפגישה. הבוקר (ראשון) הבהיר ליברמן כי רצה לבקר את החייל, לשמוע אותו ולומר לו שההתנפלות עליו אינה ראויה, והביע כעס על ההחלטה שלא לאפשר זאת: "לא יכול להיות שמאפשרים לחברי הכנסת הערבים, תומכי הטרור בכנסת, להיפגש בכלא עם מחבלים ולא מאפשרים לנו להיפגש עם החייל העצור. אין ספק שהסירוב נובע משיקולים פוליטיים ולא ענייניים".
ליברמן התייחס לסערה שעורר הסרטון מזירת הפיגוע ואמר: "נעשה לחייל משפט שדה. עוד בטרם נסתיימה חקירת האירוע כבר קובעים ראש הממשלה ושר הביטחון שהוא נהג בניגוד לערכי צה"ל ויש למצות עימו את הדין. האם ייתכן מצב ששרת המשפטים תתייחס בפומבי ותחרוץ דין של נאשם בטרם משפט? באותה מידה אסור היה לראש הממשלה ולשר הביטחון לומר את הדברים שאמרו ולפגוע בסיכוייו של החייל לקבל חקירה הוגנת ולא לינץ׳ תקשורתי. ראש הממשלה ושר הביטחון מחפשים את תמיכתם של יפי הנפש והפכו לפרזנטורים של ארגון בצלם". 

במשרד הביטחון סירבו לבקשה, שאינה אפשרית על פי הפקודות והנהלים. גורם צבאי הסביר כי חייל עצור לא יכול לקבל ביקורים שאינם מקרבה ראשונה וכי הביקור היחיד שהוא יכול לקבל הוא מבן משפחה מקרבה ראשונה ורק לאחר שבעה ימים.

החייל החשוד


 

"עושים לו משפט שדה"

אמש ערכו בני משפחתו של החייל מסיבת עיתונאים, בה הציגו טענות קשות כלפיי צה"ל, והאשימו את הגורמים הפוליטיים והצבאיים בלינץ' תקשורתי בחייל.
"אנחנו שומעים ביומיים האחרונים, מאז שהתפרסם הסרטון של ארגון 'בצלם', את ראשי הצבא שכל כלי התקשורת פתוחים בפניהם, מבצעים לאחי משפט שדה - והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו את הסרטון המציג תמונה חד צדדית של האירוע ומאותו הרגע אנו שומעים את ראשי המדינה שופטים אותו, גוזרים את דינו וכל מה שנותר זה רק להוציא אתו להורג, מבלי שיוכל אפילו להגן על עצמו", מסרה אחותו בשם המשפחה.  

בצה"ל הגיבו לדברים
ואמרו כי הטענה של החייל החשוד כי ירה במחבל כיוון שחשש שהוא מחזיק מטען נפץ, הופרכה בבית הדין הצבאי. גורם צבאי מסר אמש כי החייל, לוחם בחטיבת כפיר, שהגיע לזירה שש דקות לאחר הפיגוע, "לא היה בכוח האורגני" וכי "מפקד המחלקה בעצמו בדק את המחבל לפני הירי בו, ובדק שאין עליו חגורת נפץ". עוד הוסיף: "אפילו בסרטון רואים שהמפקד הזה עומד ליד המחבל". הגורם אמר כי צה"ל לא יוצא נגד החייל: "אין כאן דבר כזה 'צה"ל נגד חייליו'. למרות שמדובר באירוע מאוד חמור וחריג, צריך לומר שאף אחד לא מפקיר את החייל. יש עובדות ברורות במקרה הזה".

עוד הוסיף הגורם: בשטח היו קצינים ומפקדים והיו הרבה פעולות שניתן היה לעשות בשטח לפני שפותחים באש. גם אם המחבל זז מעט - לא יורים לו בראש. יש נהלים ברורים בנושא".