ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אינו חוזר בו מדבריו על "החאפלות הערביות ההמוניות בחדרי הלידה", שחוללו סערה. בשיחה עם "מעריב־השבוע" אתמול הסביר סמוטריץ': "בסך הכול הבעתי הבנה לרגשות הבריאים של העם, שחש ריחוק מהציבור הערבי. העם בישראל שרוי כבר מאה שנה במלחמה ובתחושות ריחוק הגיוניות ולגיטימיות".



על הסערה שחוללו דבריו אמר: "אני לא מופתע. כולנו שבויים כבר הרבה מאוד שנים בתרבות הפוליטקלי קורקט שמכתיבה כאן באגרסיביות קבוצה קטנה שאומרת לנו מה מותר ומה אסור לחשוב. אני מאמין שהציבור מאס בכך".



הוא דחה על הסף את הטענות כי דבריו הם משום גזענות: "העיקרון הוא פשוט. אני אוהב את אוהבי ושונא את שונאי. לא ייתכן שעם ישראל יסבול מטרור אינסופי וגם יוכפש כגזען וחשוך. הפחד והרצון לריחוק כפי שבא לידי ביטוי בבתי החולים הוא מובן ולגיטימי על רקע הקונפליקט והמציאות המלחמתית שלנו מול הערבים. אין לזה דבר וחצי דבר עם גזענות או אפרטהייד".



בהתייחסו לביקורת שהשמיע על דבריו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, אמר סמוטריץ': "אני מכבד מאוד את השר בנט וזכותו לא להסכים איתי. אנחנו שותפים ופועלים יחדיו בהמון דברים ומלבנים בכבוד הדדי מחלוקות ענייניות ולגיטימיות".



לדבריו, בניגוד לדיווחים בתקשורת הוא מקבל תמיכה רבה בציבור: "אני מקבל אלפי תגובות של אנשים שמודים לי על כך שאמרתי את מה שכולם חושבים ומרגישים, ואולי לא מעזים להגיד".



בתוך כך התייחס אתמול נשיא המדינה ראובן ריבלין לדבריו של סמוטריץ' ובמהלך סיור בנצרת אמר כי "מדינת ישראל אינה גזירה וטוב שיידעו הכל שיש בה בני לאומים שונים וכולם אזרחיה. "הקיצוניות היא אם כל חטאת, והתוקפנות יכולה להביא חברה להתפרקות ולהתרסקות".



מי שהסתייג אתמול מדברי סמוטריץ' היה הרב חיים דרוקמן, מחשובי הרבנים של הציונות הדתית. בשיחה עם קול ישראל אמר הרב דרוקמן: "כולנו נבראנו בצלם אלוהים. עצם העניין אני יכול להבין שאישה מסוימת רוצה שקט אחרי הלידה. לא מהבחינה שעושה הרעש הוא ערבי או יהודי. התורה מלמדת אותנו שדנים את האדם באשר הוא שם ואף אחד לא צריך לחשוב שבעוד 20 שנה ילד פלוני חלילה יהיה רוצח".