משלחת בראשות יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ובהשתתפות חברי הכנסת יעקב פרי, אלי אלאלוף ומיכל רוזין החלה היום (שני) את ביקורה הרשמי בסין. אל היו"ר נלווית בת זוגו, אירינה נבזלין. אל המשלחת נלווים גם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, היועץ המדיני של הכנסת, עודד בן חור, ומנהלת לשכתו של אדלשטיין, פלורינה הלמן.
את היום הראשון לביקור ניצלו חברי הכנסת כדי לבקר בחומה הסינית. אחר כך נפגש יו"ר הכנסת בבייג'ינג עם מקבילו הסיני ז'אנג דה ג'יאנג. יו"ר הכנסת הזמין את מקבילו באופן רשמי להיות אורחה של הכנסת על מנת לחתום על הסכם בין פרלמנטרי.
בפגישה הביע אדלשטיין את רצונה של ישראל לשתף פעולה עם סין בכל הנוגע לנושאי סביבה, אנרגיה מתחדשת, חקלאות וכל דבר שיכול לתרום רבות ליציבות והשלום בשני האזורים. אדלשטיין ציין בפני מקבילו כי ישמח אם סין תתרום ככל שתוכל, מאחר והיא נמצאת בקשרים עם מדינות ערב הסובבות את ישראל, לקידום שיתופי פעולה בין ישראל ושכנותיה בכל נושא אפשרי למען עתידן של כל מדינות האזור.

יו"ר הפרלמנט של סין הדגיש את חלקה של סין בהצלת יהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה ואדלשטיין אמר כי העם היהודי ומדינת ישראל אסירי תודה על כך לעם הסיני ולרפובליקה העממית של סין.
יו"ר הכנסת אדלשטיין ייפגש מחר עם ראש ממשלת סין, ובנוסף ינאם היו"ר בפני סטודנטים באוניברסיטה בבייג'ינג. בהמשך, צפוי להיחתם הסכם לשיתוף פעולה בין המדינות והפרלמנטים. אדלשטיין צפוי במהלך הביקור לצפות באימון של נבחרת סין בטניס שולחן ואולי אף להתחרות עם אחד מחברי הנבחרת. כמו כן, צפויים חברי המשלחת לצפות במפגן אקרובטיקה.
מוקדם יותר, שמעה המשלחת סקירה מקיפה מפי שגריר ישראל בבייג'ינג מתן וילנאי על אודות המצב בסין, מבנה הממשל ושיתופי פעולה המתקיימים בין ישראל לסין בתחומים שונים, בדגש על תחומים כלכליים וטכנולוגיים המהווים בסיס מרכזי להתהדקות היחסים המתעצמת בין המדינות.