נשיא המדינה ראובן ריבלין יכנס מחר כינוס מיוחד עם נציגים של כל העדות הדתיות בישראל, בניסיון למנוע התלקחות בהר הבית במהלך חג הפסח הקרוב. זאת לאור העליות המתוכננות של יהודים להר הבית בתקופת החג. 



השיא יכנס מחר במשכנו מפגש בו יקחו חלק הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מנהל בתי הדין השרעיים הקאדי איאד זחאלקה, מנהל בתי הדין השרעיים לערעורים הקאדי עבד אלחכים סמארה, שיך מופק טריף - המנהיג הרוחני לעדה הדרוזית,הפטריארך תאופיליוס השלישי - הפטריארך היווני אורתודכסי ואנשי דת נוספים. 



במהלך המפגש מבקש הנשיא לצאת בקריאה לכבוד הדדי ולסובלנות בין כל בני הדתות, העתידים לפקוד את ירושלים במהלך החג. יוזמתו באה על רקע החשש הגובר במערכת הביטחון מהתלקחות הבר הבית בתקופה הקרובה. גם ראש הממשלה התייחס לכך בישיבה הממשלה האחרונה, והתריע מפני ניסיונות להבעיר את השטח לקראת החג. 



נתניהו הזהיר ואמר: "אנחנו מזהים ניסיונות של אנשי ראא'ד סלאח לחמם את אזור הר הבית לקראת חג הפסח. האיש הזה הוא נפץ של איש אחד, אני דורש מגורמי הביטחון ומשרת המשפטים פעולה להרחקתו, האיש הזה אמור להיות כבר בכלא".



נתניהו אף התייחס לגל הטרור הנוכחי ואישר כי ישנה ירידה בהיקף הפיגועים: "סקירה של השב"כ מציגה ירידה משמעותית בהיקף פיגועי הטרור. אני אומר זאת בזהירות רבה, כי הרי המגמה הזו יכולה להתהפך". כמו כן שיבח נתניהו את התנהלות הצבא, השב"כ והמשטרה והדגיש כי "הגורם העיקרי שמוביל את התפשטות הטרור, גם במרחבים אחרים וגם אצלנו, הוא הצלחה. במידה ואנחנו מצמצמים את ההצלחה של הפיגועים, אנחנו מצמצמים את ההצטרפות". "נמשיך לעשות זאת", ציין נתניהו, "במקביל כמובן לפעולות תקיפות מאוד נגד ההסתה אל הציבור הפלסטיני".