קבוצה של ראשי ערים ומועצות מקומיות ופעילים בולטים במחנה הציוני שלחו היום (ראשון) מכתב לחברי הכנסת של סיעת המחנה הציוני בו הם הביעו תמיכה בכניסת המפלגה לקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב קוראים החותמים לכל חברי הכנסת של הסיעה לכבד את סמכותו של היו"ר יצחק הרצוג, לנהל משא ומתן בנושא ולכנס בהקדם את ועידת המפלגה, כדי לדון על הצטרפות לממשלה.



על המכתב חתומים ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר, ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, יו"ר סיעת העבודה בהסתדרות , פיני קבלו וכן מספר ראשי סניפים ופעילים בולטים במפלגה. במכתב צוין: "כמי שחיים בתוך עמנו, אנו מאמינים כי על מפלגת העבודה (המחנה הציוני) להיות חלק מהממשלה דווקא בעת הזו בתקופה כה מורכבת ביטחונית ומדינית, זהו צו השעה לממשלת אחדות לאומית". עוד נאמר במכתב כי "מצופה ממפלגה מרכזית ושפויה אשר מייצגת ציבור רחב, להיות קרובה להגה השלטון ולא להתנהג כקהל מהצד שכל השפעתו הוא שיח ולא מעשים".



ראש עיריית מעלות תרשיחא, מיוזמי המכתב, אמר למעריב אונליין כי "המסר שלי לחברי הכנסת הוא שהשטח רוצה בכניסת מפלגת העבודה למשא ומתן עם נתניהו לצורך כניסה לממשלה, תוך הצבת קווים אדומים ולכנס לצורך זה ועידה שבה יוכל להציג יו"ר המפלגה הרצוג, טיוטה או מסמך לקראת כניסה אפשרית לממשלה".



בנימין נתניהו. צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90



לדברי בוחבוט ישנם גורמים במפלגה המבקשים לכרוך כינוס ועידה ביחד עם הסכמה על מועד עתידי לקיום פריימריז לראשות המפלגה. "יש כאלה שמה שמדאיג אותם זה הבחירות ליו"ר המפלגה, אני וחבריי בצפון חושבים אחרת, אנחנו חושבים שהמדינה צריכה להתנהל ושמפלגת העבודה לא יכולה להרים את הרגליים ולברוח, צריך לתת להרצוג מנדט להיכנס למשא ומתן", הוסיף בוחבוט.





מחלוקת על מועד קיום הפריימריז



בתוך כך נפוצו היום במפלגת העבודה שמועות על כך שהרצוג מבקש לסגור עם נתניהו על כניסת המחנה הציוני לממשלה עוד השבוע, לפני יום העצמאות. ביום חמישי שעבר התכנסה מזכירות לשכת העבודה כדי לדון במועד כינוס הועידה הקרובה. הלשכה התפזרה לאחר חמש שעות ללא החלטה ונקבע כי הדיון יימשך היום. על כן היום קיימה מזכירות הלשכה דיון שנמשך 45 דקות בלבד בלי לקבל החלטה. גורמים במפלגה טענו בעקשנות כי הרצוג ביקש לדחות את ההחלטה משום שהוא מבקש לסגור קודם לכן דיל עם נתניהו. בסביבתו של הרצוג הכחישו קשר בין הדברים.



יצוין כי ועידת מפלגת העבודה אמורה להתכנס בתוך כשבועיים ושם אמור הרצוג להודיע מתי יתקיימו הפריימריז לראשות התנועה. על פי גורמים בעבודה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' דורשת שהפריימריז יתקיימו לפני ה-15 במאי 2017, מועד קיום הבחירות להסתדרות ואילו הרצוג מבקש לקיים את הפריימריז רק בנובמבר 2017.