יריביו המושבעים של יו"ר המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג, ובראשם ח"כ שלי יחימוביץ, החרימו היום (ראשון) את ישיבת הסיעה הראשונה שכונסה מאז פוצצו המגעים בין הרצוג לנתניהו, אבל גם חברי הכנסת שהגיעו לישיבה מתחו עליו ביקורת קשה ביותר ודרשו ממנו התחייבות שלא להצטרף עד תם הקדנציה לממשלה בראשות נתניהו.

במחרימים, מלבד ח"כ יחימוביץ, היו גם ח"כ מיקי רוזנטל, סתיו שפיר ויוסי יונה. בנוסף, נעדרו מהדיון ח"כ אראל מרגלית, שערך הערב כנס מחאה גדול נגד "ממשלת ביבי-בנט-ליברמן", ח"כ עומר בר לב, שהרצה בפני תלמידים, ומזכ"ל המפלגה חיליק בר הנמצא בחו"ל. אולם מרבית חברי הסיעה האחרים השתתפו בישיבה שהתקיימה בתל אביב.
בפתח הדיון תאר הרצוג בפני הנוכחים את השתלשלות האירועים במשא ומתן. את המחרימים כינה "קבוצה אנרכיסטית שרוצה לשבור את הכל ולהרוג את המפלגה".

בדיון שהתפתח לאחר סקירתו אמרה יו"ר התנועה ציפי לבני: "יש לי ביקורת עצומה על האופן שבו ניהלת את התהליך. בשותפות שבין העבודה לתנועה אתה הייתה צריך להתנהל אחרת".

ציפי לבני. "יש לי ביקורת עצומה על איך שניהלת את התהליך". צילום: מרק ישראל סלם
חברי הכנסת איציק שמולי, עמיר פרץ ומנו טרכטנברג, דרשו מהרצוג התחייבות חד משמעית שלא להכנס לעתיד לממשלת  נתניהו, כולל גיבוי של ועידת המפלגה או של הסיעה בכנסת. ביקורת מתחה גם יו"ר הסיעה ח"כ מרב מיכאלי שאמרה להרצוג: "שמת אותי ואותנו במצב בלתי אפשרי".
הרצוג טען להגנתו כי שיתף במידע אודות המשא ומתן את ציפי לבני וגם את ח"כ איתן כבל. על כך אמר לו ח"כ איציק שמולי: "אתה מדבר ועולה לי דימוי של לוח שחמט. אתה המלך, ציפי המלכה, איתן כבל הצריח וכולנו חיילים. כולנו צריכים לקחת כדור בשביל המפלגה אבל לא מספיק טובים כדי להיות שותפי סוד? אני מרגיש נבגד וכולנו מרגישים נבגדים".
ח"כ קסניה סבטלובה אמרה להרצוג: "הוצאת את כולנו טפשים. שנה שלמה אני הולכת ואומרת לכולם שאין מגעים. אבל כשמשהו הולך כמו כלב, ומריח כמו כלב זה...", אמרה ולא סיימה את המשפט. ח"כ עמיר פרץ הדגיש בדבריו שהוא חלק ממחנה כשמאל ואמר להרצוג: "כשם שאני חלק ממחאת השמאל וכמו שאינני מוכן לקבל ביטויים שקוראים לך כלב אינני מוכן שאתה תשתתף במסע הדה לגיטימציה".
הרצוג, לדברי משתתפי הדיון, הרבה בעיקר להקשיב אך בסוף אמר: "אני לוקח אחריות על הטעויות ועל כך שלא שתפתי".
ח"כ יחימוביץ, הסבירה בהודעה שפרסמה כי דווקא התכוונה להגיע לישיבת הסיעה אך הבינה ש"במקום ליטול אחריות ולהרגיע את הרוחות ממשיך הרצוג להשתלח בחברי מפלגתו באופן מפלג ומסית וברטוריקה זהה לזו של נתניהו ואין בכוונתי לתרום לכך". בוטה במיוחד היה ח"כ מיקי רוזנטל שכתב בפייסבוק "איבדתי אמון ביו"ר מפלגתי" והאשים את הרצוג כי "אות הקלון והביזיון רשום על שמו". לדבריו "זה לא שנתניהו רימה את הרצוג, הרצוג רימה את עצמו משום שנתניהו לא התכוון לרגע לתת לו את מה שהוא מצטער עכשיו שכמעט קיבל".