שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן מציעים חוק שיסייע להסיר תכנים מסיתים מהרשתות החברתיות. רינה מצליח וחגי גולן שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם השרה שקד שאמרה: "הצעת החוק אומרת שאם יש פרסום המהווה פגיעה בביטחון המדינה או ביטחונו של אדם, המדינה יכולה לגשת לבית המשפט ולבקש צו להסרת אותו פרסום. כיום יש צוות בפרקליטות, מחלקת הסייבר, שעובדת באופן וולונטרי מול חברות האינטרנט, פייסבוק, גוגל ויו טיוב. לדוגמה, ביום שישי אחר הצהרים קיבלתי בוואטסאפ את סרטון ההסתה החמור שהחמאס עשה על יהודה גליק, העברתי את זה לאותו צוות, שפנה ליו טיוב, ותוך כמה שעות הם הסירו את הסרטון. היום המערכת היא וולונטארית, אם חברות האינטרנט רוצות, הן מסירות. מסך הפניות שלנו אליהן, 50% הן מסירות ו-50% לא. אנחנו רוצים שעל ה-50% שלא מסירים, שתהיה לנו דרך לכפות על החברה להסיר. ללא חוק, אין לנו על סמך מה לפנות ולבקש שיסירו את התוכן, אין היום אפשרות משפטית כזאת".



"חשוב לי להדגיש שזה לא מאבק רק שלי כשרת משפטים, ושל גלעד ארדן כשר לביטחון פנים", אמרה השרה שקד, "זה מאבק של שרי משפטים בכל העולם. אני נפגשת עם שרי משפטים מכל העולם שעושים את אותו דבר, שר המשפטים הגרמני עושה את אתו הדבר, שר המשפטים האוסטרלי, האיטלקי, היום יש לי שיחה עם שר המשפטים הבריטי. דיברתי על הנושא עם התובעים הכללים בארצות הברית. הבעיה היא כלל עולמית והמאבק הוא עולמי. משרדי משפטים בכל העולם מנסים להילחם בתופעה הזאת. חלקם מצליחים יותר וחלקם מצליחים פחות, גם בהתאם לגודל המדינה ויכולת ההשפעה שלה על חברות האינטרנט. למשל, בגרמניה הוגש כתב אישום נגד מנהלים של פייסבוק בהמבורג שלא הסירו תכנים מסיתים, יש שם הסתה נוראית ברשתות החברתיות. שר המשפטים ההונגרי הזמין אותי לשם עם הצוות שלנו, כי אנחנו מתקדמים בעבודה שלנו, יחסית אליהם".

"גם כשאנחנו מבקשים להסיר פוסטים מסיתים מיהודה ושומרון, הם מסירים אותם, כך הורדנו את הדף של החמאס", אמרה השרה. "אני לא חושבת שיש אפליה נגד ישראל, אלא שהם עוד לא מבינים את חומרת הטרור הפלסטיני. שלא כמו פורנוגרפיית ילדים ודאעש, זו סוגיה שאין קונצנזוס סביבה. אבל מדובר בחיי אדם, ואם ייקח להם קצת יותר זמן להבין את זה, אני בטוחה שבסוף האסימון הזה ייפול. זה לוקח זמן, נפגשנו עם נציגי פייסבוק באירופה לפני שבועיים והסברנו לה את זה. אני בטוחה שבסוף הם יבינו. אנחנו מדברים איתם כל הזמן. גם אחרי ההתבטאות של השר ארדן הם פנו אלינו מיד. אנחנו בקשר רציף איתם, לאט לאט הם יבינו ויהיו אקטיביים יותר. מה שהיינו רוצים שיקרה, בשלב השני, הוא שהחברות הללו, שיש להן את היכולת הטכנולוגית לעשות את זה, ינטרו בעצמן תכנים שמסיתים לאלימות, כמו שהם כבר עושות כיום עם תכני פורנוגרפיה של קטינים, או על פוסטים של דאעש. הם בעצמם מנטרים ומורידים את זה, ולא מחכים שאנחנו נחפש את זה. כמי שאחראים על שלום הציבור אנחנו נילחם ברוע שיש ברשתות החברתיות".

על חקירת נתניהו שטרם נחשפה אמרה: "אני יודעת בדיוק כמוכם, מהתקשורת. שר משפטים לא חשוף להליכים הפליליים שמתנהלים באחריות הפרקליטות, לכן אני יודעת כמוכם או פחות כי אני לא מתעדכנת". על הרשעת נוחי דנקנר בהרצת מניות אמרה השרה שקד: "השופט כבוב הוא מהטובים שיש. כמו בכל מערכת יש טובים יותר וטובים פחות, זה בכל מערכת ככה. אני לא מכירה את כל פרטי המשפט, אבל ממה שראיתי בכותרות פסק הדין אני מעריכה שהוא עשה עבודה טובה ומקצועית".

מצליח אמרה שיש משהו צורם בהתבטאות של השר בנט, לפיה בעתניאל "חוטפים" פיגועים כדי שבתל אביב ישבו בשקט. השרה ענתה: "זה לא צורם. יש פיגועים בכל הארץ, אבל ביהודה ושומרון 'חוטפים' את רוב הפיגועים כי הם באמת מהווים חומת מגן למרכז, זה נכון. זה חס וחלילה לא האשמה כלפי אף אחד, זה רק ציון של עובדה. זה כמו שתושבי קו הצפון הם הראשונים ש'חוטפים' טילים מהחיזבאללה ושעוטף עזה 'חוטפים את הפצמ"רים בצורה הכי קשה, זה אותו דבר".

"משעל על הבוקר", על יום ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"
עריכת תוכן 103FM: אסף נבו