יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא מתרגש מהצהרתו של שר האוצר משה כחלון כי יתנגד לסגירת תאגיד השידור הציבורי וכי במידת הצורך יטיל וטו בממשלה על הנושא. ביטן אמר היום (שני) כי "לאיום הוטו של כחלון אין שום משמעות. בישיבת הממשלה הקרובה יוכח לו שלא יהיה שום גירעון בעקבות ביטול התאגיד והוא יהיה חייב לקבל את עמדת הממשלה".



ח"כ ביטן ציין כי בכוונתו להביא את הצעת החוק בנושא לאישור מליאת הכנסת ביום רביעי הבא, זאת לאחר שהיא תאושר בישיבת הממשלה הקרובה. את הדברים אמר ביטן בהמשך להתבטאות של השר כחלון היום בוועדת הכספים של הכנסת. "אני לא מתכוון לקצץ משום משרד אגורה, לא מהרווחה ולא מהבריאות. אני לא חושב שאני יכול באופן אישי לזרוק את הכספים האלה ולזרוק מיליונים. אני יודע מה הערך של שקל והתפקיד שלי לשמור על הקופה הציבורית, זה הסיפור. אני לא מוכן לוותר ואם אצטרך לא אהסס להטיל וטו בממשלה", אמר השר.



"לא אוהב שמשחקים באנשים"


כמו כן הוסיף כחלון: "מאחורי כל המספרים וההתלבטויות נמצאים אנשים, שנקלטו ושחלילה עומדים להיות מפוטרים, ואנחנו לא אוהבים שמשחקים באנשים. המשמעות של ביטול התאגיד הוא הפסד של 1.7 מיליארד שקלים מידי ושל 370 מיליון שקלים בשנה בפער. מי שרוצה להביא חוק בשבוע הבא ולקדם אותו הוא יצטרך לוודא שיש שידור ציבורי חזק ולהבין מאיפה להביא את הכסף".




השר כחלון בוועידת הכספים, היום. צילום: מרק ישראל סלם



"נדרשת רשות שידור מאוזנת"

"צריכה להיות רשות שידור ציבורי מאוזנת. אני מאמין בשידור ציבורי חזק, אבל יש כאן כסף גדול. סגירה זה בזבוז של מאות מיליוני שקלים ואם לא נשתכנע שאין את הבזבוז הזה - לא נאפשר את זה. יש הסכמים קואליציוניים שם מופיע שראש הממשלה מתעסק עם התקשורת, אך כל הוצאה תקציבית מעבר לעשרה מיליון שקלים, זה דורש אישור שר האוצר. לכן לא אוותר", הוסיף השר. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך את השר והודיע כי יפעל עם השר בשיתוף פעולה.
 
במהלך נאומו, תושבים מיישובי הצפון שבאו למחות על חוסר תקצוב לדבריהם, זרקו לעברו של השר כחלון גלילים של נייר טואלט, ואמרו שזה מה שהוא עושה מהגליל כשהוא מתייחס לתאגיד ולא ליישובי הצפון. במקום פרצה מהומה והסדרנים הרחיקו את המפריעים מחוץ לאולם.

זרקו גליליניר טואלט לעבר השר כחלון. צילום: מרק ישראל סלם

ועדת הכספים, הבוקר. צילום: מרק ישראל סלם



ליברמן: "רה"מ בחן את ביטול התאגיד בהסכם הקואליציוני בינינו"

לאחר הדברים שאמר ביטן, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת כי בכוונתו לתמוך בהצעת החוק לביטול תאגיד השידור הציבורי, שכן לדבריו "אצלנו מילה זה מילה ואנחנו התחייבנו לכך בהסכמים הקואליציוניים". לדבריו של ליברמן, כבר בעת החתימה על ההסכמים הקואליציוניים אמר לו ראש הממשלה כי הוא בוחן אפשרות לביטול התאגיד השידור הציבורי החדש. "אנחנו מחויבים להסכם הקואליציוני, כל מה שחתמנו עליו נכבד". 

מאוחר יותר במהלך היום ייפתח באופן רשמי כנס החורף של בית המחוקקים בנאום של נשיא המדינה ראובן ריבלין, בהודעה מדינית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנאום תשובה של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. הכנס, שצפוי להיות סוער במיוחד ויימשך כארבעה וחצי חודשים, יעמוד בסימן שורה של נושאים המעסיקים את המערכת הפוליטית ומאיימים על שלמות הקואליציה. בראשם חוק ההסדרה והיוזמה שמובילים נתניהו ויו"ר הקואליציה ביטן לסגור את תאגיד השידור הציבורי החדש.