משרד החוץ של הרשות הפלסטינית מגנה היום (חמישי) את חוק ההסדרה הנוגע בין היתר לפינוי עמונה, שאושר אתמול בקריאה טרומית בכנסת. המשרד קרא לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון להפסיק את מה שכינה "מדיניות הדו פרצופיות" בסוגיות אזוריות ובינלאומיות, ואמר כי "ממשלת בנימין נתניהו הפכה בת ערובה בידי הימין והמתנחלים והיא ממשיכה ליישם את האידאולוגיה החשוכה שלה, שמטרתה להרוס כל אפשרות לפתרון שתי מדינות, להרוס את ההזדמנות לשלום צודק ולפתרון מדיני לקונפליקט ונועלת את הדלת בפני הקמת מדינה פלסטינית ברת-קיימא ובעלת ריבונות".



בהודעתם קראו הפלסטינים לקהילה הבינלאומית "לשאת באחריות המשפטית והמוסרית, ולספק הגנה לעם הפלסטיני בפני פשעי הכיבוש והפרובוקציות שלו, כדי לשים קץ לכיבוש ולהתנחלויות באדמת מדינת פלסטין". עוד נאמר כי אישור החוק הגיע "במסגרת ניסיונות הימין השולט בישראל להפר את החלטת בג"ץ לפנות את עמונה, תוך רצון לשלוט בכל התחומים במדינה".



"דו פרצופיות". ההצבעה על חוק ההסדרה. צילום: מרק ישראל סלם


"ניזונים משתיקת העולם"

משרד החוץ הפלסטיני הוסיף עוד כי "עמותת 'עטרת כהנים' הגישה תשעה ערעורים לבית המשפט, במסגרתם דורשת לפנות משפחות פלסטיניות במזרח ירושלים, והדבר מתווסף לניסיונות צה"ל לגרש עשרות משפחות פלסטיניות באזור בקעת הירדן, בטענה כי נערכים אימונים צבאיים באזור".

"הקהילה הבינלאומית הבינה שתיאבון ההתנחלות וגזל האדמות הפלסטיניות של ממשלה זו, הוא ללא גבולות", נאמר בהודעה. "הממשלה ניזונה מהשתיקה הבינלאומית ואי האכפתיות כלפי ההפרות של החוק הבינלאומי, הסכמי ג'נבה וההסכמים החתומים בין הצדדים - הפרות שמגיעות עד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. שתיקה זו נותנת אור ירוק לכיבוש להמשיך במלחמתו הכוללת נגד הפלסטינים".