יממה לאחר הודעתו של גדעון סער על חזרתו לפוליטיקה ולמפלגת הליכוד, פורסם הערב (שלישי) בחדשות 10 סקר מנדטים שערך פרופ' קמיל פוקס. בסקר נבדקו מספר תרחישים שונים ובין היתר עולה כי במידה וגדעון סער היה עומד בראשות הליכוד, הוא היה מצליח להביא שני מנדטים יותר מבנימין נתניהו.



על פי תוצאות הסקר, במידה והבחירות היו מתקיימות היום ללא שינויים פוליטיים בהנהגת המפלגות, יש עתיד הייתה מובילה עם 29 מנדטים, אחריה מפלגת הליכוד עם 27 מנדטים, הרשימה המשותפת הייתה זוכה ל-12 מנדטים, הבית היהודי עם 10, המחנה הציוני גם עם 10, יהדות התורה עם שבעה מנדטים, מרצ גם עם שבעה מנדטים, ש"ס, כולנו וישראל ביתנו זוכים לפי סקר זה לשישה מנדטים. 24% מהנשאלים ענו כי הם לא יודעים עדיין למי יצביעו.



התוצאות המפתיעות מגיעות בתרחיש, כרגע היפותטי, בו גדעון סער עומד בראשות הליכוד, אז מקבל יותר מנדטים ממה שנתניהו היה מקבל. בתרחיש כזה הליכוד ויש עתיד בשוויון של 29 מנדטים. שאר המפלגות ללא שינוי משמעותי כאשר מפלגות כולנו וישראל ביתנו יורדות עוד ומקבלות רק חמישה מנדטים כל אחת מהן.




רוב גדול בקרב מצביעי הליכוד מעדיף את נתניהו 



לשאלה מי מבין מהמועמדים הבאים הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל עם 23%, זאת לעומת 18% ליאיר לפיד, 11% לגדעון סער, 5% לנפתלי בנט, 4% לאביגדור ליברמן ו-4% ליצחק הרצוג. לא פחות מ-35% ענו את התשובה "לא יודע". בקרב מצביעי הליכוד ענו 68% כי הם מעדיפים לראות את בנימין נתניהו בראשות המפלגה, זאת לעומת 13% בלבד שהיו רוצים לראות את גדעון סער בהנהגת המפלגה.



הסקר כלל 612 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה וטעות הדגימה בו היא 4.1%.