השר אורי אריאל מ"הבית היהודי" התייחס היום (חמישי) לפגישת אבו מאזן ודונלד טראמפ ואמר: "מי שמלקק דבש צריך להיזהר שהדבורים לא יעקצו אותו. הנשיא האמריקאי צריך להיזהר מאבו מאזן. ניסו לעשות שלום עם אבו מאזן ונכשלו. משנת 67' היו עשרות שליחים וכולם נכשלו. כשעשינו משא ומתן ישיר עם מצרים או ירדן עשינו שלום. אהוד ברק היה מוכן לתת הכול, אפילו את הר הבית, וקיבלנו אינתיפאדה. אהוד אולמרט ניסה, וקיבלנו מלחמה. כשברחנו מעזה קיבלנו טילים. אבו מאזן לא יביא לנו שלום. צריך לבדוק את האנשים לפי המעשים ולא רק הדיבורים. השאלה מה אנחנו עושים עכשיו ומה ראש הממשלה שלי עושה ולא מה ארצות הברית עושה".



 
מירב מיכאלי הסכימה עם דברי השר כשאמרה: "השאלה מה אנחנו עושים עכשיו, מה נתניהו יעשה עכשיו. לשיטתי הסכם עם כל שכנינו הוא אינטרס ישראלי מהמעלה הראשונה ואם יש הזדמנות כזו אני ממש בעד. את טראמפ לא מעניינים הפרטים, הוא לא בקיא בהם אך הוא גם לא מגיע עם מטען קודם. הוא לא בקיא בפרטי ההיסטוריה אך הוא מאד מעוניין להשיג עסקה. הוא מינה שליח שנסע להשקיף על פסגת הליגה הערבית. טראמפ קורא בקול - 'אני אביא את העסקה האולטימטיבית בין הפלסטינים לישראלים' זה תלוי גם בפלסטינים אבל גם יש אחריות עלינו. השאלה האם יש רצון פוליטי להשיג עסקה שכזו. בצד הפוליטי שמייצג אורי אריאל אין עניין כזה ואין אמונה בזה. ראש הממשלה בחרדה שהוא יצטרך לעשות שינויים אבל נשיא ארה"ב בגישתו השונה השיג מהר מאד הקפאה בהתנחלויות באופן מובהק. אני לא בעד הקפאת בניה. אני בעד שנבנה בכל מקום שהחלטנו שאנחנו נשאר בו ואנחנו פועלים שהוא יהיה בהסכם. הסכם לביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".

ענה לה השר אורי אריאל: "יש הקפאה בבנייה בירושלים שהיא עיר הבירה. גם ביהודה ושומרון יש הקפאה מוחלטת והדבר הזה הוא חמור ודורש שינוי עמוק. אני חושב שיש הסכמה שהנשיא טראמפ לא מכיר את הפרטים ולא מגיע עם תוכנית סדורה. זו יכולה להיות הזדמנות שלנו להשפיע, בייחוד כשהיחסים טובים בין טראמפ לנתניהו אבל אנחנו צרכים להחליט מה אנחנו רוצים ואנחנו בעניין זה די מגמגמים".

פגישת טראמפ ואבו מאזן. צילום: רויטרס

 
כשנשאל השר אורי אריאל האם הוא בעד מדינה אחת, השיב: "מה זה מדינה אחת? זה לא הולך ככה. אני בעד שתהיה ריבונות ישראלית בשטחי C כשהדבר לא פוגע בדמוגרפיה וניתן לתת לערבים שם אזרחות. אין מתנה יפה מזו לישראל בשנת החמישים שלה. בנוגע לשאר אם הם רוצים שלום שיתנהגו בהתאם, אי אפשר להתנהג כמו אבו מאזן ולהגיד שהוא רוצה שלום".
על זאת השיבה חברת הכנסת מירב מיכאלי: "אצלי מדינת ישראל בת 69 והיא לא 50.היא לא תלויה רק בטאבו מהתנ"ך כי אם נלך לתנ"ך זה לא ייגמר בשטחי C. אפשר להזכיר את ההתנגדות שהייתה שרצו להחזיר את סיני וההלם שזה אכן קרה אך ההסכם עם מצרים לא רק מחזיק אלא גם אבן ייסוד היום בביטחון הלאומי. כמו גם ההסכם עם ירדן. זה ברור שלצד מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, צריכה לקום מדינה פלסטינית שתחיה איתה בשלום. זה תלוי בנו".
עריכת תוכן, 103FM: איתמר זיגלמן