עמירם לוין, אחד מהמתמודדים לראשות מפלגת העבודה, נקלע אמש לוויכוח די לא שגרתי בטוויטר עם שר החינוך, נפתלי בנט. לוין, אשר היה מפקד סיירת מטכ"ל באחד מתפקידיו, ומילא שורה של תפקידים משמעותיים בצבא, טען כי הציל את חייו של יו"ר הבית היהודי בתקרית מסוימת במהלך מבצע "עינבי זעם", אך לאחר מכן סיפר בנט כי לא כך היה הדבר. לוין סיכם את ההתנצחות בטוויטר במשפט "מה שהיה בלבנון, נשאר בלבנון".



היום (שני) סיפר לוין את שאירע במהלך הקרבות במהלך ריאיון לתוכניתם של בן כספית ורוני בראון ב-103FM וסיפר את אשר אירע מנקודת המבט שלו: "זהו סיפור אמיתי. לחלוטין. במהלך ענבי זעם פעלנו עם המון כוחות מעבר לקווי האויב, על מנת להגיע לעומק של החיזבאללה, ופגענו בחוליות ששיגרו קטיושות וטילים. בנט פיקד בהצלחה על כוח כזה במספר משימות, אך באחד המקרים, הכוח הזה התגלה והתחילו לירות עליו במרגמות, שהתחילו לפגוע די צמוד לכוח. הפעם החילוץ היה מורכב, כי היה צריך לחרוג מחוקי הבטיחות של הארטילריה שאנחנו רגילים אליה, כדי לירות צמוד לכוח, וגם צמוד למחנה של יוניפ"יל. אני פיקדתי על החילוץ הזה, ולא כמו היום, שיורים כמות בלתי מוגבלת. עשינו זאת עם שמונה פגזים מדויקים להפליא", סיפר לוין.






לאחר מכן נשאל לוין על תקרית בה כמעט ואיבד ראש הממשלה היום, ולוחם הסיירת דאז, בנימין נתניהו, את חייו: "הייתי מפקד הצוות שלו, כשהיתה מלחמת התשה קשה מאוד. הגיע אלינו, אל סיירת מטכ"ל, אריק שרון, והתחיל להגיד לנו 'תתחילו לעבור את התעלה ולהרוג את המצרים'. בפעם הראשונה זה הצליח, ובפעם השנייה שמו לנו מארב, וכשהיינו במים, חלקנו קדימה, חלקנו אחורה, נפתחה עלינו אש יעילה מאוד.



"אני הייתי מאחורה, ואיבדנו באותו היום את חיים בן יונה ז"ל, שנהרג. נתניהו היה עם מאג (מקלע כבד לנשיאה - מ.ע), והיה חייל מבריק". כספית הוסיף שנתניהו אף שכלל את הנשק שלו עם קופסת פעולה משוכללת, ולוין הסכים והוסיף: "הוא היה כבד כמו משקולת. חגורות ההצלה שהיו לנו היו חגורות צוואר. הם היו יכולים להציף אותך רק אם אתה בלי ציוד. הוא צלל למים, ומיד כמה חבר'ה אספו אותו ומשכו אותו מהשיער".



אז אתה בעצם מציל את הימין?
"אני מקווה, שכמו אז, גם היום, שהצבא ללא פוליטיקה, זה בכלל לא משנה ימין או שמאל. אלה הערכים וטוב שכך. כך צריך להיות.



לאחר מכן התייחס לעימות שהיה בין המתמודדים לראשות העבודה והוסיף: "אני לטובת המפלגה. אני חושב שלגבי גבאי, לגיטימי ומותר להצביע למי שהוא רוצה. להיפך, זה מבורך. שאלת האמינות מטרידה, ועוד אחת מטרידה היא למה הנבחרים של מפלגת העבודה זורקים בוץ אחד על השני, הרי זה גורם לבוחרים לברוח. זה לא ראוי, הדרך שהיא נעשית היא לא ראויה. ההתמודדות היא דבר חיובי, העבודה נשארה מפלגה דמוקרטית, לא יכול להיות שהמפלגה הזאת מתמוטטת וראש המפלגה לא מגיב. צריך מישהו עם תרבות של מנהיגות שעבדה במצבים הרבה יותר מסובכים, וללכד אותה מחדש".



אתה איש ישר מדי. אתה לא בנוי לזה
"אני חושב שהפוליטיקאים לא ראויים להנהיג. אני החזרתי חיילים בשלום, שלחתי אותם למסעות והכנתי אותם טוב. אנשים הלכו איתי. הם הלכו איתי. וגם אלה יילכו איתי".