הנואם הישראלי הראשון בטקס היה יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. "ברוכים הבאים לירושלים, בירתה הנצחית של מדינת ישראל. 'הר הבית בידינו!' מילים אלה נאמרו ע"י אל"מ מוטה גור, היום, לפני חמישים שנה, ב-7 ביוני 1967. משפט זה שינה את מהלך ההיסטוריה, ריגש את העולם ונגע ללבו של ילד בן תשע בברית המועצות, מאחורי מסך הברזל. הילד הזה-הוא אני. הודות למילים אלה, אני עומד כאן היום כיהודי, כישראלי וכיושב-ראש הכנסת", אמר, "מילים אלה הדהדו סביב העולם למיליוני יהודים, אשר גילו מחדש את הקשרים שלהם לעם היהודי ולמדינת ישראל".

יושב ראש הכנסת ציין: "חברה מתוקנת המבוססת על הערכים אותם הפיצו נביאי ישראל פה, בעיר הזאת, לפני אלפי שנים. ערכים אלה ממש הם שמהווים את הבסיס לקשר בין עמינו ומדינותינו. זו הסיבה האמיתית לכך שישראל נהנית מתמיכה רחבה, משתי המפלגות, בקונגרס ובעיר הבירה של כל מדינה ומדינה". הוא הודה ליושב ראש הקונגרס פול ראיין "על הובלתך המתמשכת של נושא זה".
אלדשטיין הוסיף והודה על הידידות. "לפני חמישים שנה, נגעו חיילי הצנחנים בכותל המערבי, אותן האבנים לידם התפלל הנשיא טראמפ לאחרונה. הנשיא האמריקני הראשון לבקר בכותל במהלך כהונתו. למען ציון לא נחשה. הבה נבטיח כי תמיכה בירושלים המאוחדת תישאר גבוהה בשתי המפלגות, בכל קצוות הקשת הפוליטית ובכל רחבי ארה"ב". לדבריו, כאשר מביטים ברחבי העולם, ובמיוחד באזור זה, דבר אחד ברור כשמש: רק ריבונות ישראלית תבטיח כי המקומות הקדושים בירושלים יישארו פתוחים ובטוחים לבני כל הדתות.
יושב ראש הכנסת סיים את דבריו בקריאה לממשל האמריקאי: "לכו בעקבות בית הנבחרים והסנאט, הכירו בירושלים כבירתה הרשמית והבלתי-מעורערת של מדינת ישראל. העבירו את השגרירות שלכם לבירה שלנו. היובל לאחדותה לירושלים מהווה הזדמנות מתאימה לנקוט בצעדים החשובים, הצודקים וההיסטוריים האלה. הבה נשבע יחד: אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני. תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי. יום ירושלים שמח!". 


נתניהו: "ירושלים לא תהיה מחולקת שוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר גם הוא באירוע הבינלאומי. הוא החל את דבריו בפנייה לקונגרס האמריקאי: "לעונג לי לפנות אליכם מירושלים, עיר הבירה הנצחית והבלתי מחולקת של מדינת ישראל. מדוע אני אומר שירושלים לעולם לא תהיה מחולקת שוב? כיוון שאני זוכר איך זה היה כשהיא הייתה מחולקת". הוא הסביר כי "הדבר הראשון הוא שהבטחנו שירושלים היא עיר חופשית לכולם. זה הדבר הראשון שעשינו. הבטחנו שהאתרים הקדושים ליהדות, לנצרות ולאסלאם זמינים, משוחררים ופתוחים לכולם. 
 
זה משהו שניתן להעריך במבט לאחור, הביטו סביבכם, הבינו מה היה קורה לשטח הקטן הזה אם לא היינו כאן, הוא היה מתדרדר לאלימות קנאית נוראית, לברבריות הנוראית ביותר שהעולם ראה מאז זוועות מלחמת העולם השנייה".
 
ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו אסירי תודה לכם, ידידנו האמריקאים, על תמיכתכם בנו. אנו יודעים שאתם מבינים בחומר וברוח את שאיפתנו לגאולה. אנו יודעים שאתם מבינים שסיפורה של ישראל, במובנים רבים תחייתה של ישראל וחזרתנו לארץ הזו ולעיר הזו, אני חושב שאתם מבינים בלבכם שזה משל לכלל האנושות". לדבריו, כיוון שאם היהודים יכולים להתגבר על הזמנים הנוראיים בהיסטוריה משמעות הדבר שיש תקווה לכלל האנושות. "ברצוני להודות לכם על המחווה הנפלאה הזו ולהגיד לכם שוב, לאמריקה אין ידידה טובה מישראל ולישראל ודאי אין ידידה טובה מארצות הברית", סיכם.