שר החינוך, נפתלי בנט, ממשיך לנסות ולהבהיר את עמדותיו, בעיקר לאחר העימות המתוקשר בינו לבין הליכוד, בעקבות ההחלטה על חוק ירושלים. בנט אמנם לא המשיך את מלחמת העקיצות מאמש, אבל הבהיר כי איננו מתכוון להתפשר בנושא החוק: "קצת תמוה מה שהיה אתמול, זה חוק שכולם הכירו והיה מונח על השולחן, לצערי הופעל וטו בפעם הראשונה מאז שאני בפוליטיקה. סוף טוב הכל טוב, בערב התקשרתי לאלקין, והצעתי שבמקום לדון על הפרוצדורות, נשב ונדון על החוק. מטרותיו ומטרותיי אמורים להיות זהות".



בליכוד אמרו שייצרתם כותרות כדי לקבל קרדיט
"אנחנו הנחנו חוק, הם הטילו וטו. איזה קרדיט הם רוצים בדיוק? זה בדיוק הפוך. הנחנו חוק, שהוא ברמה הלאומית חשוב מאוד, עם משמעות פוליטית ומדינית. הדברים היו ידועים מספיק זמן מראש. יש לי עור עבה, ואני לא מתייחס לביטויים האלה. אנחנו מצליחים להוביל, אם זה השמדת המנהרות שאז ירדו עלינו, אם זה במערכת החינוך שאנחנו מייצרים שינוי כיוון. עזבתי את ההייטק לפוליטיקה, על מנת לממש את מערכת האמונות שלי במערכת הפוליטית".



על העימות עם השר אביגדור ליברמן: "יש פה מחלוקת מהותית, ואעשה כל מה שאני אוכל לעצור ולא לייבא פליטים מסוריה שיגיעו ליהודה ושומרון, ויש לנו בחלק הזה מחלוקת. אני לא מייצג אותו, אני מייצג אותי. כשזה יעלה בקבינט, התוכנית הלא חכמה הזאת, אני חושב שזה יימנע. רוב השרים לא יתנו לזה לעבור. שמישהו יסביר לי למה הגיוני לסכן את חיי האנשים של כוכב יאיר והיישובים שם, ולהפוך את המקום שהם גרים בו למקום עם מצב לא נעים. פחות מ-29 אחוזים משטחי הרשות נבנו על השטח של יהודה ושומרון. רצו לייבא לפה אנשים לאורך כל השטח. אסור לעצום את עינינו".



"יש רצף של זליגות שעיקרן נובע מהמלחמה בין המשטר לחזית אל נוסרה. בעיקר באזור קוניטרה. אנחנו מגלים אפס סובלנות ולכן אנחנו ממשיכים בקו. מה שיותר מטריד אותנו הוא המאמץ של איראן לייצר רצף שיעי מאיראן, עיראק, ועד המזרח התיכון. לכן אנחנו צריכים לפעול בצורה חכמה".


"לא מנסה להחזיר את הילדים בתשובה"

בנט גם התייחס לאמירות לפיהן בספרי הלימוד יוכנו תכנים דתיים יותר, אשר ישולבו בספרי הלימוד ואמר: "אין חיה כזאת, יש גוף מקצועי של המערכת הפדגוגית. יש לנו אלפי ספרים. אין שום הדתה במערכת החינוך. אנחנו לא רוצים להחזיר בתשובה אף אחד. ארגון "מולד" מפיץ שקרים מבוקר עד לילה. יש פה קמפיין מתוזמר מהקרן החדשה של ישראל. צריך לכבד את התורה, תלמיד צריך להכיר את המורשת. אני שר החינוך של כל מדינת ישראל, לא נחזיר בתשובה אף ילד. רק רוצים שכל ילד יכיר את הציונות, ויידע על מסורת ישראל.



על מה שקורה במערכת החינוך הוסיף: "אנחנו מסכמים שנה מאוד מוצלחת במערכת החינוך, בהישגים אחרי עשור של ירידה בתוצאות. יש הרבה יותר עלייה בערכים, עם יותר תרומה לקהילה, יותר התנדבויות, יותר הצטרפו לתנועות נוער, והשתתפות בארגוני נוער. אנחנו במגמה טובה מאוד. אני מאמין ענק בחינוך הלא פורמלי, ככלי אדיר להתפתחות אישית של הילדים, עם ביטחון עצמי, ויכולת בינאישית. גם אני הייתי חניך ומדריך בבני עקיבא".



על הפריימריז במפלגה והמשבר מול השר אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני רוצה לפתוח את המפלגה לכל השכבות במדינת ישראל. איילת שקד כדמות חילונית היא דוגמה. הייתי רוצה עוד 4-5 כמותה. מי שרוצה, שיבוא לפריימריז. ברוכים הבאים. אני מאוד מעריך את בצלאל סמוטריץ' ואורי אראל, אבל יש הבדל גדול בין 2013 לעכשיו. למה איילת שקד צריכה להתמודד בפריימריז וסמוטריץ' לא? לא יהיו יותר שיריונים. רוצים - שיתמודדו".



על ח"כ ניסן סמולנסקי, שהתיק נגדו צפוי להיסגר:"אני מאוד שמח על החלטת בג"ץ. הוא הכחיש מכל וכל, יש חזקת זכאות, הבנאדם חף מפשע. שמועות זה דבר מאוד הרסני. אני לא מזלזל בכל בהטרדות מיניות, אבל אני שמח שהצדק יצא לאור".