יום לפני שיתקיימו הבחירות לראשות מפלגת העבודה היא חוטפת ביקורת לא צפויה ממי שהיה חלק ממנה בעבר. בשיחה עם דרור רפאל וספי עובדיה בתכניתם ב-103FM טען היום (שני) חיים רמון כי "מפלגת העבודה סיימה את תפקידה כאלטרנטיבה שלטונית". הוא הוסיף כי "ביבי לא נכנע לשום דבר, אלו עמדותיו ומפלגת העבודה לא עומדת מולו".


"אני מתייחס לבחירות הללו בהומור עצוב", ירה רמון, שהוסיף: "מפלגת העבודה כבר שנים מפלגת נישה שמשתדלת להיות העוזרת והמייעצת של נתניהו. חלק מהמתמודדים אומרים בברור שהם לא מתמודדים על ראשות הממשלה, אלא בכדי ליצור גוש. הם עצמם מודים שמפלגתם אינה אלטרנטיבה, וצריכה להיות חלק מגוש, שאינם בהכרח מעוניינים לעמוד בראשו".

לדבריו, "המפלגה זנחה את הדבר הכי מרכזי שקיים במדינת ישראל וזה העימות על דמותה של המדינה - האם תהיה כאן מדינה דו לאומית או מדינה יהודית ודמוקרטית. במהלך שלוש או ארבעה מערכות בחירות רצופות העבודה לא עוסקת בנושא ולא מציגה אלטרנטיבה, לא מתמודדת, ואומרת שהיא רוצה להיות היועצת של נתניהו".

ביחס לנטיית הציבור בישראל לכיוון הצד הימני של המפה הפוליטית טען רמון: "הפער בין המרכז-שמאל לימין הוא 200 אלף קולות. אפשר להעביר במלחמה עיקשת את עמדותיך ולהציג את מה שהצד השני עושה בפועל. קואליציית ביבי-בנט מביאה עלינו מדינה דו לאומית ומספחת את השטחים. היום יש 64 מנדטים לימין ו-56 למרכז-שמאל. במקום להתמודד על הגוש החוסם מסבירים שביבי בסדר ובנט מונע ממנו להתקדם. ביבי לא נכנע לשום דבר, אלו עמדותיו ומפלגת העבודה לא עומדת מולו".

 

בתוך כך, הוא טען כי "צריך להקים קדימה ב' משום שעמדות הימין המתון בעד עקרון שתי המדינות ונגד סיפוח השטחים. יש מספיק אנשים להקים איתם את הגוש הזה. מפלגת העבודה לא נתנה קרב לראש הממשלה. הגוש של מפלגת העבודה, מרצ ולפיד קיבלו בדיוק את אותם מנדטים שקיבלו ב-2013. השינוי היה שמרצ קיבלו חמישה מנדטים במקום שלושה".

לטענתו, "צריך להציג אלטרנטיבה לביבי. אני הרבה שנים כבר לא במפלגת העבודה ואני מכיר את כולם, מה שאומר שלא הייתה הרבה התחדשות במפלגה. אני חושב שהמועמד היחידי שיכול לעשות שינוי מסוים הוא עמיר פרץ. יש לו את הניסיון שצבר ואני בעדו. אינני יודע מי יעלה עמו לעימות שני. בוז'י הוא חיית שטח ומנהל קמפיין חכם".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן