מצנן את ההתלהבות: על רקע עלייתם של ח"כ עמיר פרץ ואבי גבאי לסיבוב השני בפריימריז במפלגת העבודה, טען הבוקר (חמישי) בכאן ב' שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, כי לא מדובר בהתפתחות שעשויה לאיים על ההגמוניה של מפלגתו. לדבריו, "אין מה להתרגש יותר מדי ממה קורה שם, העבודה לא מסכנת אותנו".



 "אני מקפיד לשמור שלא להתערב בענייני מפלגות אחרות, אך חייב לציין שאין ממה להתרגש יותר מידי, המפלגה הזו לא מסכנת אותנו. אני מעריך שהיא תישאר עוד זמן רב באופוזיציה", קבע אקוניס. עם זאת, הוא ציין כי "יחד עם זאת, אני מעריך את התהליך הדמוקרטי שמתרחש בה, זה תהליך שקורה רק בליכוד ובעבודה, אך לא בכולנו ובישראל ביתנו או ביש עתיד"


עמיר פרץ (מימין) ואבי גבאי (משמאל). "העבודה לא מסכנת אותנו". צילום: אבשלום ששוני
עמיר פרץ (מימין) ואבי גבאי (משמאל). "העבודה לא מסכנת אותנו". צילום: אבשלום ששוני
 
בהתייחס לתלונות שהשמיעו חברי ליכוד ברשתות החברתיות לגבי העובדה שעל ראש מפלגת העבודה מתחרים שני מועמדים ממוצא מזרחי, בעוד שבליכוד בצמרת אין מועמדים ספרדים, אמר השר כי "לא הפרסונה היא הדבר החשוב בסוף, אלא העמדות של המפלגה. עובדה שאנחנו המפלגה הפופולרית במדינה".

הוא הסביר כי "העניין הוא לא עדתי ולא פרסונלי, העניין הוא עמדות המפלגה. אנחנו זוכים לאהדת הציבור בשל עמדותינו, מה שחשוב זה האידאולוגיה. ומלבד זאת, יש לציין ששברנו את השיא במספר הנשים במפלגה וגם לזה יש לשים לב".