לאחר שחבר הכנסת דוד אמסלם טען שיש להעמיד את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לדין משמעתי, ועל רקע הביקורת של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שאמר כי דובר צה"ל מנהל קמפיין נגד נבחרי ציבור, תקף הבוקר (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בגל"צ את הפוליטיקאים שיצאו נגד קצינים במערכת הביטחון. לדבריו, "ההשתלחות בקצינים היא פגיעה בביטחון ישראל". הוא הוסיף כי "אין חשש מעימות מתקרב עם חיזבאללה".



"חברי כנסת ושרים משתלחים בקצינים שלא יכולים לענות להם, ובצורה מאוד מבזה וקשה", קבע ליברמן, שהוסיף כי "מבחינתי זו פגיעה בביטחון ישראל. רצוי לבקר את שר הביטחון, אך לא את הקצינים שבסך הכל מבצעים את המדיניות שקובעים ראש הממשלה ושר הביטחון". 



ביחס לעימות עם ארגון חיזבאללה אמר השר כי הוא "לא צופה לחימה מול הארגון בקרוב" כמו כן, הוא אמר ש"ישראל לא מורתעת. עם זאת, אנחנו לא מדינה מופקרת, והחלטה על כניסה למלחמה חייבת להתקבל בשיקול דעת, אפשר לקבל אותה רק במצב של אין ברירה. ישראל יכולה לנהל רק מלחמות אין ברירה".



נתניהו. "התרחיש הסביר הוא שלא נתאחד עם הליכוד". צילום: יקי צימרמן
נתניהו. "התרחיש הסביר הוא שלא נתאחד עם הליכוד". צילום: יקי צימרמן



לטענתו, "הגענו למצב ברצועת עזה שזו השנה הכי שקטה מאז 1967. אם איסמעיל הנייה זו השנה השקטה ביותר מאז מלחמת ששת הימים. כל השאר זה כבר פרטים קטנים".



בתוך כך, ביחס להתנהלות מפלגתו בסוגיית חוק הגיור ומתווה הכותל, ציין השר כי "מי שאחראית להגשת הערר בממשלה היא ישראל ביתנו. בזכותנו כל ההתעסקות בחוק הגיור נדחתה בשבוע, מה שהוביל בסופו של דבר לדחיית ההכרעה לגביו בחצי שנה. הוא היה אמור להתקבל כבר בקריאה ראשונה".



מלבד זאת, הוא טען כי מפלגת ישראל ביתנו מתכוונת להמשיך לרוץ כרשימה עצמאית גם בבחירות הבאות, ולא להצטרף לליכוד. "ההערכה שלי היא שישראל ביתנו תרוץ כמפלגה נפרדת ולא תתאחד עם הליכוד בבחירות הבאות, אך פוליטיקה זה לא חברת ביטוח. התרחיש הסביר הוא שנתמודד לבד, אם כי יש דיבורים לאחד את כל הימין".