מסתמן פתרון למשבר הקואליציוני סביב חוק ירושלים שיזם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והמבקש לקבוע כי ויתור בירושלים יעשה רק בהסכמה של 80 חברי כנסת. במגעים שהתנהלו בין השר בנט לבין השר לענייני ירושלים זאב אלקין (ליכוד), מסתמנת הסכמה שתאפשר להביא את הצעת החוק ביום ראשון הקרוב לאישור ועדת השרים לחקיקה, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל וטו על ההצעה בדיון הקודם של ועדת השרים.

על פי ההסכמות המסתמנות, הסעיף המרכזי בחוק, שקובע שכל העברת שטח בירושלים מריבונות ישראלית לגורם זר תתבצע רק באישור של 80 חברי כנסת, נשאר על כנו. בנוסף הוסכם על דעת הצדדים כי הסעיף עצמו ישוריין וייקבע שכל שינוי בו, הגדלה או הקטנה של מספר הח"כים הדרושים לוויתורים, ייעשה רק באמצעות אישור של 61 חברי כנסת.


הר הבית בירושלים. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
הר הבית בירושלים. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


 

הפשרה המסתמנת סביב הצעת החוק הושגה לאחר שהתקבלה דרישתו של אלקין להוסיף סעיף הקובע כי ניתן יהיה לבצע שינויים מוניציפאליים בירושלים באמצעות רוב רגיל בכנסת, ללא צורך באישור של 80 ח"כים. כלומר, ניתן יהיה לקחת שכונות מסוימות בבירה ולהפוך אותן לרשות מוניציפאלית חדשה, בריבונות ישראלית, ברוב רגיל של הכנסת, אך בתנאי שהן נשארות בריבונות ישראל.
מלשכתו של השר אלקין נמסר כי עדיין אין נוסח סופי של ההצעה המוסכמת ואם תושג כזאת עד סוף היום היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

[08:51, 6/7/2017] ‪+972 54-591-2092‬: הוזעקה כדי לטפל ברוח רפאים: 590316 [10:02, 6/7/2017] נייד דסק: