השר נפתלי בנט התייחס הערב (ראשון) בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM לפרסום בתקשורת הלבנונית אודות קיום מגעים בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקת החזרת החטופים מעזה: "ישנם כל הזמן מאמצים לשחרור החטופים, התפיסה שלי היא שאנחנו צרכים להכאיב להם כל עוד הם מחזיקים בחיילנו - להפוך את החזקת החטופים מנכס לנטל". הוא טען כי לא נעשה מספיק בנושא, "אך יש לשבח את גלעד ארדן שפועל בתחום וממשיך לגרום קושי הולך וגובר על החמאס".



בנט ציין כי "מבחינה היסטורית, חמאס חטפו לנו חיילים ואנחנו זיכינו אותם על כך בפרס. הפעם הראשונה שהענשנו אותם על חטיפת החיילים הייתה במבצע 'שובו אחים' כשיזמתי את החזרת משוחררי שליט לכלא". לדבריו, זו הייתה הפעם הראשונה שבעקבות חטיפה, הוחזרו מחבלים לכלא. "אני לא רוצה לפרט מה קורה מול חמאס מלבד שמתבצעים גם צעדים פסיכולוגים עד שלא ירצו עוד להחזיק בגופות חיילנו", הסביר, "ברשותנו תפריט שדורש עמידה והחלטות נחושות. אנו עושים זאת באופן חלקי ובעיני יש לבצע זאת באופן מלא".





שר החינוך התייחס להפסקת האש בדרום סוריה שנכנסה לתוקף מוקדם יותר היום. "עבדו הרבה זמן בשביל להשיג את ההסכם הזה", הסביר, "האינטרסים של כל אחד מהשחקנים בתמונה שונה - ארצות הברית מעוניינת לחסל את דאעש, הרוסים מעוניינים לחזק את שלטון אסד, בעוד שישראל לא מעוניינת שאיראן תגיע לרמת הגולן". הוא טען כי "במהלך כל התהליכים הללו, ישראל הציגה את העמדות שלה והתחשבו בהן בהסכם. "ההסכם אינו מושלם ואנחנו עם האצבע על הדופק", הסביר, "אנחנו מהנדסים את האירוע יחד עם שותפינו ויריבנו. זה מורכב אך בהחלט סופרים אותנו במשוואה משלל סיבות מודיעיניות, ביטחוניות ופעולות שבצענו בשנים אחרונות". הוא הוסיף: "אלו ימים קריטיים מאד באזור - רק לפי מספר שעות הכריזו בעיראק על עיראק הכריזה על ניצחון במוסול".



הוא הגיב לטענות הרבות שעלו בתקופה האחרונה על הדתה בבתי הספר. "אנחנו לא מנסים להחזיר בתשובה את הילדים במערכת החינוך - אנחנו רוצים שכולם ידעו מי היא חנה סנש, את מילות השיר 'לך דודי', מי הוא הרמב"ם וכיצד עושים קידוש", הסביר, "זוהי חלק מהמורשת היהודית-ישראלית שלנו ואני גאה בה". הוא ציין כי "חוק החינוך קובע שעל כל בוגר לאהוב את תורת ישראל. יש לנו תוכנית לימודים מא'-ט' שהיא תוכנית הליבתית. מעליה ישם ארגונים עם תוכניות שונות, מתוכם בחרנו 40 ארוגניים דתיים ו-40 ארגונים חילוניים. אין חובה על אף בית ספר לבחור בגוף חילוני או דתי. המנהלים יצביעו ברגליים".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן