לאור החלטתו של חבר הכנסת דוד ביטן לקיים הפגנת תמיכה ביועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שתיערך כמענה להפגנות השבועיות מול ביתו, התעמת היום (ראשון) הח"כ מהליכוד עם אחד ממנהיגי המחאה, אלדד יניב, בתכניתם של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM. במהלך העימות אמר ביטן כי "מדובר בהפגנות שמאחוריהן עומדת הקרן החדשה, ומטרתן להפיל את נתניהו". עורך הדין, הפעיל בנושא, ענה לו: "ביבי שקרן. ההפגנות ממומנות ע"י אנשים פרטיים".


 


"להפגנה יש יעוד, והוא להפיל את ראש ממשלת ישראל, ולהשפיע על היועץ המשפטי שיעשה את עבודתו מהר ובאופן שייטיב עם מתנגדיו של נתניהו", אמר ביטן, שהוסיף: "לדעתי זהו מתכון אנטי דמוקרטי, ואפשר להגיד שהם מציגים את כוונותיהם במפורש בהפגנות, וכותבים שלטים כמו 'נתניהו אשם עד שתוכח חפותו', בניגוד לכללים הברורים".



עו"ד אלדד יניב. "ההפגנות ממומנות על ידי אנשים פרטיים". צילום: פלאש 90
עו"ד אלדד יניב. "ההפגנות ממומנות על ידי אנשים פרטיים". צילום: פלאש 90



בתוך כך, יניב לא נותר אדיש לדבריו וענה: "אני חושב שזו הזירה המרכזית היום, וחשוב שבמוצאי שבת יישמע גם הצד השני. אנחנו דמוקרטים, ומעבר לזה מגיעים להפגנה שלנו גם ה'ליכודניקים החדשים'", בתגובה לכך אמר הח"כ מהליכוד כי "הליכודניקים החדשים הם לא ליכודניקים".


 


מלבד זאת, מי שהתמודד בעבר על מקום ברשימת מפלגת המחנה הציוני, התייחס גם לטענתו של ביטן, לפיה ההפגנה ממומנת על ידי 'הקרן החדשה': ביבי משקר בערוץ 20. הוא תמיד ממצמץ כשהוא משקר, וההפגנות ממומנות על ידי אנשים פרטיים כבר שבועות ארוכים".




הוא הוסיף: "ביטן, אל תפיץ את השקרים של נתניהו, אנחנו לא ביבי ולא ממנים אותנו אילי הון. ההפגנות שלנו הם רק נגד הטיוח, אפילו המשטרה אומרת שבגלל התקופה בה לא נחקרה פרשת הצוללות אנשים גרסו מסמכים, אבל עכשיו כבר ברור שביבי קשור והוא ייחקר באזהרה כי אין דרך אחרת".

בהתייחס לטענות כי נתניהו ייחקר בפרשת הצוללות אמר ביטן כי "הוא לא ייחקר. בשמונת החודשים האלה בהחלט התרחשה חקירה, וכן גבו עדויות, אך נתניהו לא חשוד בפרשת הצוללות".

כשנשאל ביטן לגביי פרשת ביבי טורס אמר: "אתם צריכים להתנצל ומבקר המדינה צריך להתנצל כולם צריכים להתנצל בפניי נתניהו. צריך לדעת גם להגיד 'טעיתי".אלדד יניב המשיך את הדיון, כשאמר: "תיק ביבי טורס לא נסגר כי הוא מעולם לא נפתח".

עריכה מטעם 103FM: עדן בן ארי