יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, פרסם היום במעריב טור תגובה לטורו של בן כספית, בו מתח העיתונאי ביקורת חריפה על חבר הכנסת ועל התבטאויותיו נגד השב"כ. כעת הגיב לו כספית בעמוד הפייסבוק שלו. 

"רצית שאתחרט על מה שאמרתי, אז אני בהחלט מתחרט, בעיקר על מה שלא כתבתי. הייתי עדין איתך. הייתי צריך להזכיר את עברך "הקרבי" בעיריית ראשון לציון, שם נמלטת מאימת השוק האפור אחרי שסיבכת והסתבכת עם עמותת ספורט בחובות של מיליונים. כשאני נזכר בדברים שאמרת לאחרונה על "חבורת הפחדנים" בשב"כ, נדמה לי שעשיתי לך "הנחת סלב". אני מבטיח, זה לא יקרה שוב", כתב כספית. קראו את התגובה המלאה של בן כספית:

"אני הרי מחבב אותך ביטן. הרי אנחנו נפגשים בחתונות משפחתיות, מכיוון שאתה חבר קרוב של חמי. אתה גם איש טוב, לדעתי. יש בך לא מעט יתרונות. מרוב שאני מחבב אותך, החלטתי לפני יותר משנה לגנוז את החומרים הרבים שהגיעו אלי בעניין ההסתבכות ההיא. עשיתי עבודה, נסעתי לראשון לציון, גביתי עדויות רבות מאנשים שהיו שם וראו את ההמלטות שלך מהשוק האפור, הירידה למחתרת, הצ'קים נטולי הכיסוי, הגובים שחיפשו אחריך בבניין העיריה. אחר-כך פנו אלי וביקשו ממני לוותר על הסיפור. דיברו בזכותך והפעילו אצלי את הרגש ואת הבטן. בסוף ויתרתי. אני אגלה לך סוד: ידעתי שבמקביל אלי, עובד על הסיפור עוד עתונאי. ידעתי שהסיפור עומד להתפוצץ בכל רגע. אז בעצם לא ויתרתי על הסיפור, ויתרתי רק על הקרדיט שהייתי זוכה לו אם הוא היה שלי. תאמין לי, ביטן, אני מאחל לך שיהיו לך עוד הרבה שונאים כמוני", המשיך והתייחס לטענות כי ביטן הסתבך בעבר בחובות וירד למחתרת בתקופה בה עמד בראשות קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון.  
 

כספית הגיב לטענתו של ביטן על כך שהיה "ניחוח גזעני" לכינוי שנתן לו – "העגלון". "עכשיו אני גם גזען", כתב כספית. "בעיר חולון בה גדלתי, מכובדי יו"ר הקואליציה, רוב העגלונים היו אשכנזים. היה עגלון אחר, ניצול שואה, שהיה עובר עם עגלתו באופן קבוע בשכונה שלנו ואנחנו, פרחחים חסרי לב (באמת), עוד היינו רודפים אחריו וקוראים לו בשמות גנאי. נפלא מבינתי איך כל ויכוח, בכל תחום, ינותב מיד על ידיך ושכמותך לעניין הגזעני. אין שום קשר בין עגלון לגזענות. הרשיתי לעצמי להשתמש בביטוי הזה, רק כי לדעתי כבר אין עגלונים בעולם. אם נותרו, אני מתנצל בפניהם. אגב, השם המקורי של עגלון בשכונה שלנו היה בכלל "בעלגולה", שזה שיבוש של יידיש, שפירושו "בעל עגלה". מה שמוכיח שרוב העוסקים במלאכה הזו, לפחות במקום בו גדלתי, היו אשכנזים. אז תירגע. לא כל דבר הוא גזענות".
כספית המשיך ותקף:" אין לך שמץ של צל צילו של מושג על דמוקרטיה, על מערכות דמוקרטיות, על תפקיד התקשורת. אף אחד לא מינה אותי לשופט, דוד. אני בסך הכל עתונאי שכותב את דעתו. בעיתון בו אני כותב, יש לא מעט עתונאים עם דעות הפוכות משלי. זהו סופרמרקט ענק של דעות שמייצר פסיפס נאמן למקור, פחות או יותר. התפקיד שלנו בתקשורת הוא למתוח ביקורת על נבחרי הציבור. לפשפש במעשיהם. לחשוף את קלונם, אם יימצא. זוהי הגדרת התפקיד. נכון, בשנים האחרונות התפנקתם עם תקשורת שעברה תהליך של אילוף והשתלטות עויינת, אבל נותרו עדיין קיני התנגדות. הביקורת התקשורתית היא חלק מכלי העבודה של הציבור, בבואו לשפוט אותך בקלפי. מי שרוצה קורא, לומד, מסיק מסקנות, ומי שלא רוצה, לא צריך. את הבורות המדאיגה שלך בתחום הזה ראינו במהלך התנהלותך המופתית בפרשת משבר תאגיד השידור. זה נפלא שאתה דורש ממני גינוני נימוס וסובלנות ברמת חנה בבלי, כשאתה הוא הסמל המובהק ביותר של התנהלות בריונית ורמת התבטאות ירודה במיוחד בכנסת הנוכחית".