יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, העניק היום (ראשון) גיבוי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות החקירות נגדו בפרשיות השונות והפיכת ארי הרו לעד מדינה. בהודעה שפרסם אמר כי "מדינת ישראל זקוקה ליציבות ואנו מעניקים תמיכה לממשלה לאומית זו ומחויבים להמשך פעולתה. לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום. יש לי אמון מלא ברשויות אכיפת החוק וביועץ המשפטי לממשלה, ללא לחצים פוליטיים והפגנות מיותרות".  

לדברי בנט, "ממשלת ימין לאומי הכרחית לביטחון ישראל, ונמשיך להוביל דרך זאת עד לבחירות, שאנו מקווים שיהיו במועדן. הציבור שרואה בנו את ההנהגה הלאומית של ישראל מצפה לכך שננהג באחריות ובממלכתיות".

דברי התמיכה של בנט באים על רקע השתיקה הרועמת מאוד של חלק מבכירי הליכוד, שמעטים מהם הביעו עד כה תמיכה בראש הממשלה. השר ישראל כ"ץ פרסם הודעת תמיכה הבוקר בראש הממשלה. "יש לאפשר לרה"מ בנימין נתניהו למלא את תפקידו בהתאם למנדט אותו קיבל מהציבור. במדינת חוק ובמשטר דמוקרטי, לא מדיחים ראש ממשלה על סמך כותרות בתקשורת, הפגנות אופוזיציה או הליכי חקירה חלקיים", כתב כ"ץ.

הוא הוסיף כי "יש לי אמון ברה"מ ואני מאחל לו שחשכת העננים המרחפת מעליו תוסר בהקדם. אני סומך על מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה במקצועיות ובאחריות הנדרשת, כדי לאפשר למדינת ישראל להמשיך ולהתמודד כראוי עם האתגרים המורכבים בפניהם היא ניצבת". 
 

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, המופקד על המשטרה, אמר כי "ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל באחריות ובמקצועיות ויש לתת לו גיבוי חרף המתקפה הפוליטית והתקשורתית נגדו . האמירות הקובעות שראש הממשלה אשם כל עוד לא הוכח אחרת הן אמירות הזויות שאין להן מקום במדינה דמוקרטית. למרות שמפלגות השמאל נכשלות בקלפי כבר שנים רבות, עליהן להבין שאין דרך לעקוף את רצון הבוחר דרך הפעלת לחצים פסולים.
על כולנו לסמוך על היועץ המשפטי לממשלה ועל רשויות החוק העושות עבודתן נאמנה".

השרה גילה גמליאל (ליכוד) אמרה: "במדינה שבה החוק הוא הריבון, המונופול לשלילת חזקת החפות נמצא בידי בית המשפט - לא בידי הגוף החוקר או הגוף המסקר. קוראת להורדת הלהבות ולהרגעת היצרים. תנו לרשויות לעשות את מלאכתן ואפשרו לראש הממשלה לקבל את חזקת החפות המגיעה לו בדין, כמו לכל אזרחית ואזרח בישראל". 

השתיקה הזו הרגיזה מאוד את יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, שאמר כי "אני חושב שחלק משרי הליכוד שאנחנו לא שומעים אותם ובוודאי ובוודאי מי שחותר באופן מעשי, אני חושב שזו חוצפה ועזות מצח. אותי לימדו שתמיד כשחבר שלי או מישהו מהקבוצה שלי נמצא במצוקה, אני מסייע לו. והם כפויי טובה. אני זוכר כשהקימו את הממשלה איך שעמדו שמה בחוץ ורבו והתחננו לראש-הממשלה שייתן להם עוד משהו קטן. מי שלא מביע עמדה נכנס לקטגוריה שאני אומר לך". 


כשנשאל במי מדובר והאם הוא מתכוון - לדוגמא - לשרים כץ וארדן ענה: "כן, ואני בליכוד יותר ותיק כמעט מכולם ביחד שם ואני אומר לך שאם עושים פוליטיקה קטנה הם ינזקו בגלל שאנשי הליכוד יבואו איתם חשבון".