ישראל מוציאה לפועל את התוכנית לסגור את משרדי רשת אל ג'זירה בישראל. שר התקשורת, איוב קרא, כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה הוא פירט את הפעולות שיובילו לכך שרשת אל ג'זירה לא תפעל עוד בישראל. "ביססנו את ההחלטה שלנו על הצעדים שנקטו המדינות הסוניות לסגור את הרשת אצלן", אמר קרא, לפי דיווח ברשת אל ג'זירה. הכוונה היא להחלטת מדינות ערב שניתקו את היחסים עם קטאר, ממנה פועלת הרשת, לסגור את משרדי הרשת בשטחן



בין הפעולות שנעשו בנושא, לדברי השר קרא, נעשתה פנייה לחברות הכבלים והלוויין, אשר הביעו נכונות מצידן לשקול החשכת שידורי הרשת בישראל. פניה לשר לביטחון פנים בבקשה להפעיל את סמכויותיו לסגירת משרדי הרשת בארץ. קרא הוסיף כי בשלב ראשון יפנה ללשכת העיתונות הממשלתית בדרישה לשלול את תעודות העיתונאים מכתבי רשת אל-ג'זירה הפועלים בישראל. את כל הפעולות הללו מבטיח קרא לבצע בתוך שבועיים.



בנוסף, לאחר פגרת הקיץ של הכנסת, בכוונתו להוביל תיקון חקיקה הנוגע לרשתות תקשורת זרות הפועלות בישראל, כך שהוא ייתן לממשלה סמכות באופן חריג, להעדיף את ביטחון אזרחיה וגם לשקול תמיד את טובת אזרחיה וטובת שלום הציבור וביטחונו".



כזכור ראש הממשלה נתניהו פנה לשר התקשורת לפני כשבוע, בבקשה שיבדוק אפשרות לסגירת שידורי רשת אל ג'זירה בישראל בפעולות חקיקה. "רשת אל-ג׳זירה לא מפסיקה להתסיס לאלימות סביב הר הבית", כתב נתניהו לפני שבוע וחצי בפייסבוק והוסיף: "פניתי מספר פעמים לגורמי אכיפת החוק בדרישה לסגור את משרד אל-ג׳זירה בירושלים. אם הדבר לא יתבצע בגלל פרשנות משפטית, אפעל לחוקק את החוקים הנדרשים כדי לסלק את אל-ג׳זירה מישראל".



הדיווחים על סגירת הערוץ בישראל הגיעה גם לרשת אל ג'זירה