סערה בקרב פעילים בליכוד בעקבות הודעת התמיכה שפרסם בשבוע שעבר השר צחי הנגבי ב"ליכודניקים החדשים". בסוף השבוע נשלחו לאלפי פעילים מסרונים בגנותו של הנגבי שבהם נכתב: "הנגבי מכה שוב! צחי נטש בעבר את הליכוד לקדימה ופעל לריסוקו ל־12 מנדטים. עכשיו צחי מתריס נגד ראש הממשלה והתנועה ומצטרף לקבוצת 'הליכודניקים החדשים' מהשמאל, שמנסה לפרק אותנו מבפנים".



על המסרון היה חתום "המטה הלאומי בליכוד", אבל ברשתות החברתיות של פעילי הליכוד הופצה שמועה ולפיה ח"כ יואב קיש שלח אותו. מאוחר יותר התברר שמאחורי המסרון עומד פעיל ביו"ש, נתן אנגלסמן, מראשי "המטה הלאומי בליכוד".



אנגלסמן אמר ל"מעריב־השבוע" כי שלח את המסרון כתגובה לדברי הנגבי על כך שהוא מחזק את ידי הליכודניקים החדשים ויסייע להם להתגבר על המכשולים "הבלתי חוקיים" שמציבים בדרכם לליכוד.



ברשתות הופצו הודעות נוספות נגד הנגבי. באחת מהן נכתב: "צחי הנגבי גיס חמישי. צחי הנגבי לא ראוי להיות בליכוד. צחי הנגבי הזגזגן הכי גדול". אבל היו גם הודעות תמיכה בהנגבי. באחת מהן נכתב: "מי הפחדנים שמשמיצים בגסות את השר המנוסה והוותיק ביותר שלנו צחי הנגבי? אלה שמקנאים בקשר המיוחד שלו עם ראש הממשלה, שמפקיד בידיו משימות מדיניות רגישות. אלה שמקנאים ביכולת ההסברה והרהיטות המרשימים שלו כמגן הליכוד ונתניהו בכלי התקשורת. צחי הנגבי הוא נכס לראש הממשלה ולליכוד. אנחנו מגנים את ההסתה נגדו ומחזקים את ידיו". על ההודעה חתמו "תומכי נתניהו בליכוד".



כל המהומה התחילה לאחר פוסט שהעלה הנגבי בסוף השבוע בפייסבוק ובו כתב: "הליכוד צריך לברך על הצטרפותם של אלפי צעירים חדשים לתנועה. לא מדובר באנשי שמאל. לא מדובר בהשתלטות עוינת.


הפגנה של הליכודניקים החדשים. צילום: פייסבוק
הפגנה של הליכודניקים החדשים. צילום: פייסבוק


"כל מפלגה אחרת הייתה נותנת הרבה כדי שתתרחש אצלה תופעה דומה: שאלפים מדור העתיד שלנו יאמינו שהדרך הטובה ביותר להשפיע לטובה על חייהם היא להיות חלק מהתנועה הגדולה בישראל, ולהיאבק בתוכה על הערכים שהם דוגלים בהם. נכון, כמה מהם מנסים לנצל את הדמוקרטיה שלנו לרעה. מקומם של אלה אינו עמנו. הם בודדים, מתי מעט, והחוקה שלנו מאפשרת למנוע מהם לעשות זאת.

"אבל הרוב המוחלט של 'הליכודניקים החדשים' אינו כזה. הם התפקדו בתום לב, וצריך לקבל את פניהם בחיבוק רחב". הפוסט גרר תגובות רבות בעד ונגד בדף הפייסבוק של הנגבי.

בתוך כך נמשך גל העתירות בליכוד נגד "הליכודניקים החדשים". בסוף השבוע פנה עו"ד מוטי אדטו בשם מרשו חבר הליכוד עופר בינשטוק ליועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, בעתירה חדשה נגד "הליכודניקים החדשים" שבה הוא טוען, על סמך פרסומים שונים ברשתות החברתיות ובתקשורת: "המטרה שלהם היא להכניס, תוך מרמה והצהרות שקר, אנשי שמאל ואנשי שמאל קיצוני, חלק מהם גם לא ציונים, אל תוך הליכוד כגיס חמישי", טען. "הם מחללים את ההליך הדמוקרטי בליכוד במטרה לבצע הפיכה ומרד בתוך המפלגה כדי להשתלט על השלטון בישראל".

לטענתו, מדובר בעבירה פלילית של החתמה או הובלה להחתמה של אנשים שחוקת הליכוד היא בניגוד גמור לדעתם, מתוך מטרה פסולה. "מאחר ותנועת הליכוד היא תנועה חפצת חיים ומאחר ו'הליכודניקים החדשים' הכפיפו עצמם לבית הדין של הליכוד, הרי שקל ‫לסלק אותם משורות התנועה תוך הטלת עיצומים כספיים".