רביב דרוקר וחדשות 10 דרשו הערב (ראשון) מפרקליטות המדינה, במכתב ששיגרו אליה, להעביר לידיהם את פירוט שיחות ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שלדון אדלסון ועמוס רגב עד מחר. במכתב צוין כי "ככל שהמידע לא יועבר לידינו עד ה-28 באוגוסט, בכוונתנו להגיש ללא דיחוי נוסף בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט".



דרישת איש התקשורת מגיעה לאחר שנתניהו החליט לבקש דיון נוסף מבית המשפט העליון, בהרכב מורחב, בסוגיה, זאת על מנת "להכריע בסוגיות העקרוניות הרגישות הנובעות מפסק הדין", שחייב אותו כזכור לפרסם את מועדי ומשך השיחות בינו ובין בעליו של ישראל היום ומי שנחשב למקורבו, המיליארדר שלדון אדלסון, וכן בינו לבין עורך העיתון לשעבר עמוס רגב. את העתירה הגיש עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, בהנמקה של חופש המידע. מטעם עו"ד יונתן ברמן המייצג את העיתונאי רביב דרוקר וערוץ 10 נמסר אז בתגובה: "אין עיכוב ביצוע ואם המידע לא יימסר בימים הקרובים ניאלץ לפנות לבית המשפט בהליכי ביזיון".



אלדסון. האם הציבור יגלה על מה הוא דיבר עם נתניהו? צילום: רויטרס
אלדסון. האם הציבור יגלה על מה הוא דיבר עם נתניהו? צילום: רויטרס



"פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות", נמסר בהודעה שפרסם אז משרד ראש הממשלה, בה נטען כי "בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין, אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה".



כזכור, לפני כשלושה שבועות בית המשפט העליון הורה לראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף את מועדי שיחותיו עם בעלי העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, ועם עורכו הראשי לשעבר, עמוס רגב. ההחלטה באה בעקבות עתירה של העיתונאי רביב דרוקר. השופט אורי שהם כתב אז כי הוא "סבור, כי גם אם קיימת פגיעה מסוימת בפרטיות, הנעוצה בחשיפת המידע המבוקש, הרי שבאיזון הראוי גובר משקלו של העניין הציבורי בגילוי המידי".