מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נחת אמש בישראל לראשונה לביקור בן שלושה ימים באזור. הוא יבקר בירושלים, ברשות הפלסטינית ואולי גם בעזה. הבוקר יגיע המזכ"ל ל"יד ושם", שם יישא דברים. משם הוא ימשיך לפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין ואחר כך ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעמו ידון בהתבססות של איראן בסוריה, בהתעצמות חיזבאללה ובמפעל הטילים שאיראן מקימה בלבנון. אחר הצוהריים הוא צפוי לפגוש את משפחות החללים שגופותיהם מוחזקות בעזה - אורון שאול והדר גולדין - ועם משפחתו של האזרח המוחזק בידי חמאס, אברה מנגיסטו.



מחר יגיע המזכ"ל לרשות הפלסטינית. בבוקר יפקוד את קברו של יאסר ערפאת במוקטעה ולאחר מכן ייפגש עם הנשיא ראמי חמדאללה. אחר הצוהריים יקבל סקירה על פרויקטים של האו"ם ברשות ובשעה 14:30 יקיים ברמאללה מסיבת עיתונאים. מוחרתיים מתכוון המזכ"ל לבקר בעזה, אולם עקב מגבלות ביטחון הביקור ברצועה מוטל בספק. באותו יום יערוך גוטרש טיסה בשמי ישראל ובשעה 13:00 הוא צפוי לשאת נאום בבית התפוצות.



גוטרש, לשעבר ראש ממשלת פורטוגל, מונה למזכ"ל האו"ם בינואר השנה. באפריל הכריז כי שלילת זכות קיומה של ישראל היא אנטישמיות, אולם חודשיים אחר כך, בציון 50 שנה למלחמת ששת הימים, שלח איגרת מיוחדת שבה כתב: "כיבוש הגדה המערבית, מזרח ירושלים, רצועת עזה והגולן הסורי גירש מאות אלפי פלסטינים וסורים וגזר תנאים הומניטריים קשים לפלסטינים. דורות על גבי דורות של פלסטינים צמחו ונולדו במחנות פליטים צפופים, וחיים בעוני מחפיר ללא תקווה לחיים טובים יותר עבור ילדיהם". הוא קרא לשני הצדדים להמשיך לחתור לשלום וציין כי ב־1947 הכיר האו"ם בהקמתן של שתי מדינות - מדינת ישראל נולדה ב־1948 והעולם עדיין ממתין ללידתה של המדינה הפלסטינית.