שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (שישי), באירוע הקרנת סרטה של לאה גולדין, כי הממשלה לא עושה די להשבת השבויים והנעדרים. "הממשלה בהחלט מתעסקת בזה אבל תמיד אפשר לעשות יותר, ולהפעיל מנופי לחץ שלא מפעילים היום. בזה המשפחה צודקת". באירוע השתתף גם מתאם השבויים והנעדרים הפורש ליאור לוטן, אך הוא סירב להשיב לשאלות העיתונאים. 



בסינמטק ת״א נערכה הקרנת הבכורה לסרטה האישי של ד״ר לאה גולדין, ״הדר החופש לעשות״. באירוע השתתפו גם רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין, והעיתונאית אילנה דיין. ראש אכ״א אלוף מוטי אלמוג, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי וחברי הכנסת שולי מועלם, מיקי זוהר ורוויטל סוויד.



נחמה ריבלין עם הזוג גולדין. צילום: אבשלום ששוני



הסרט עוסק במאחורי הקלעים של בניית תערוכת הציורים של סגן הדר גולדין שהוצגה לראשונה שנה לאחר חטיפתו ונפילתו במבצע ״צוק איתן״. הוא מעניק הצצה נדירה לחיים של משפחת גולדין בשנה לאחר חטיפתו של הדר ובמהלך החודשים של איסוף הציורים ובחירתם לתערוכה על ידי כל בני המשפחה, בצל השכול ובפעילות להשבת הדר לישראל.



התערוכה ״הדר - ציור. השראה. משפחה״ הוצגה במהלך השנתיים האחרונות בעשרות מקומות בחו״ל ובישראל. בין היתר במטה בניין האו״ם בניו-יורק במהלך העצרת השנתית לשנת 2016, במשכן הכנסת בירושלים ובמוזיאון הסובלנות בלוס אנג׳לס.


ליאור לוטן, שהופקד במשך שלוש שנים על תיאום השבת השבויים והנעדרים מטעם ראש הממשלה התפטר בסוף השבוע. לאה גולדין, התייחסה ביום ראשון ב-103FM להתפטרות ותקפה את הממשלה בהתנהלות החזרת הגופות לישראל. "הדר נחטף לפני כשלוש שנים והוכרז חלל. לראשונה במדינת ישראל הכריזו על שבוי שהוא חלל תוך כדי מלחמה. מאז מתייחסים להחזרתו בזילות ובחוסר אחריות של המדינה, הממשלה, שר הביטחון, אלו שמכנים את הבן שלי גופה. זהו חייל שיצא להגן על מדינת ישראל הוא חלל ולא גופה. זו זילות, מטרת הכינוי הזה להפוך את בני למשהו נמוך מאד שלא צריך להתעסק איתו", אמרה.