ישראל מוכנה לנקוט בפעולה צבאית כדי להבטיח שאיראן לא תרכוש נשק גרעיני לעולם, כך אמר היום (חמישי) שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ בוועידה בינלאומית בטוקיו שביפן.



"אם המאמצים הבינלאומיים שמוביל בימים אלה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יעזרו כדי למנוע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות, ישראל תפעל צבאית מולה בעצמה", אמר השר. הוא הוסיף כי "יש שינויים שיכולים להיעשות (בהסכם הגרעין) כדי להבטיח שלעולם לא תהיה להם היכולת להחזיק בנשק גרעיני".



חמינאי על רקע טילים איראניים. האם טהרן צריכה לחשוש? צילום: רויטרס
חמינאי על רקע טילים איראניים. האם טהרן צריכה לחשוש? צילום: רויטרס



כזכור, לפני כשבועיים הודיע המנהיג האמריקאי כי "לא יאשר מחדש את הסכם הגרעין". מאוחר יותר אמר ראש ה-CIA, מייק פומפאו, כי "ההסכם נכשל בעצירת התקדמותה לעבר השגת נשק גרעיני, וכן בסיכול פעילות הטרור שלה במזרח התיכון".



הוא הוסיף כי הנשיא הגיע למסקנה כי ההסכם רק עיכב את תוכנית הגרעין של טהרן, וכי ההנחה כי כניסה להסכם "תעצור את ההרפתקנות האיראנית ואת איום הטרור התגלתה כשגויה לחלוטין".



טראמפ. "אם הם לא יעשו את זה אנחנו כן". צילום: AFP
טראמפ. "אם הם לא יעשו את זה אנחנו כן". צילום: AFP



בתוך כך, מוקדם יותר היום קרא מנהיג איראן, עלי חמינאי, בנאום שנשא ושודר בערוץ הטלוויזיה הממלכתי האיראני, לראש ממשלת עיראק חיידר אל עבאדי "לא לסמוך על ארצות הברית", וטען כי "אחדות היא המפתח מול הטרוריסטים".



יש לציין כי ישראל, לפי פרסומים זרים, נקטה בעבר בפעולה חד צדדית ללא הסכמתה של ארצות הברית, כאשר תקפה, על פי דיווחים בעולם, כור גרעיני חשוד בסוריה בשנת 2007 ובעיראק בשנת 1981.