ח"כ אורן חזן (ליכוד) הוכיח היום (שלישי) את שליטתו בקוביות וזכה רשמית בתור אלוף השש בש של הכנסת' כשגבר בגמר הטורניר שנערך היום על ח"כ עמר בר לב. קודם לכן הביס ח"כ חזן את יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם בניצחון רגיל ובמארס. "אני לא יודע מה קרה. הקוביות לא עבדו", תירץ אמסלם את הפסדו. טורניר השש בש נערך באחד מטרקליני הכנסת ביוזמת עמותת כולנא ירושלים, עמותה יהודית ערבית.


בתום הטורניר הודיע יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב כי "בעקבות ההיענות וההצלחה המסחררת של טורניר השש בש בכנסת סיעת ישראל ביתנו החלה בהכנות לקראת קיומו של טורניר שחמט בכנסת", ו

האלוף והמפסיד. חזן ואמסלם בטורניר. צילום: מרק ישראל סלם
האלוף והמפסיד. חזן ואמסלם בטורניר. צילום: מרק ישראל סלם

"אנחנו משחקים היום שש בש בכנסת בגלל שאנחנו מאמינים שירושלים היא של כולנא, ערבים ויהודים, ושחייבים לפועל למען שוויון בין מזרח למערב העיר, כי השב בש מלמד אותנו ששחורים ולבנים שווים ולכל אחד יש בדיוק את אותו סיכוי ורק ככה אפשר לנצח", הסבירו המארגנים. ח"כ חזן הביע את שמחתו על הניצחון, הניף גביע מוזהב, ואמר: "אם הייתם מביאים רולטה בכלל הייתי עושה כאן סנסציה". 

הטורניר נערך בתפאורה מושלמת. תזמורת "מרכז המוזיקה" מירושלים השמיעה נעימות ערביות ומזרחיות ולמתמודדים חולקו פיצוחים. את האירוע הנחה ח"כ זוהר בהלול שהזכיר את ימיו הטובים כשדרן "שירים ושערים" ותיאר כך את הקרב בין ח"כ חזן לח"כ בר לב: "ח"כ חזן מנסה במתפרצת אימתנית להבקיע את קו בר לב".

בטורניר לקח חלק גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שניצח את ח"כ עמיר פרץ אך החליט לפרוש בשיא, יש אומרים כדי להימנע מלהיקלע למשחק גמר מול ח"כ חזן. 
בגזרת הנשים גברה ח"כ לאה פדידה (מחנ"צ) על ח"כ שרן השכל (ליכוד). מי שהפגין כשרון לא מבוטל היה מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ שהשאיר אחריו שורה של מתמודדים מנוצחים.