יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, דיבר היום (רביעי) בתכניתם של פרופ' אריה אלדד ובן כספיתב-103FM על מגוון נושאים, ובחר בעיקר לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת דבריו, טען לפיד כי "משהו נשחק בנתניהו", והוסיף, על רקע הפרסום על האפשרות שהוא יזומן למתן עדות בפרשת הצוללות, כי "רה"מ חייב תשובות לציבור". מלבד זאת הוא המשיך לתקוף את ממשלת פולין, בעקבות חוק השואה: "הפולנים הלשינו, רצחו ושמרו במחנות על יהודים". 



הפולנים מתכוונים על הראש של כולם להעביר את החוק הלילה


"יכול להיות, ומצער מאוד. אם זה נכון, הם לא הידידים הכי טובים שלנו באירופה, כי הם מכחישים את חלקם בשואה. ההתבטלות הזאת כי הם חברים שלנו לא מובנת לי. הם יצביעו נגדנו כרגיל באו"ם, אמנם תרעד להם היד, אבל הם יצביעו נגדנו. הקמנו מדינה לא בשביל להתחנף, אלא כדי להגיד 'אתם תשלמו על זה מחיר'. מדינת היהודים לא הוקמה כדי שתוכלו להכחיש את השואה, אלא שמי שאנטישמי נוכל להגיד להם את זה בפנים".



אולי לפולנים יש תיק? הם שומעים מחנות השמדה פולניים, ולא היה דבר כזה


"הגרמנים אחראים לשואה, ועד שהם העלו את ההצעה הזאת, לא שמעתי את הביטוי הזה. היו מחנות השמדה בפולין, ולא במקרה הם היו שם. האוכלוסיה שיתפה פעולה, את סבתא רבא שלי עצרו בסרביה, אבל הביאו לפולין. ההנחה הזאת שהם יכולים למחוק את הכל, פשוט לא תעזור להם. הפולנים הלשינו, רצחו, שמרו במחנות על יהודים, וזה מטשטש את הצד השני של הסיפור, וזה שיש ביד ושם 6,700 חסידי עולם בפולין, לא מטשטש את זה. נכון, רובם היו אנשים פשוטים, אבל אין מה לעשות, הם הסתירו אותם מהשכנים הפולנים שלהם שהיו רוצחים אותם, לא רק מהגרמנים".



 


לאחר מכן התייחס לפיד לתיק הצוללות ואמר: "אני אומר הרבה זמן שרה"מ ייחקר בצוללות, יש שאלה אחת שהוא חייב תשובה לציבור. למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי שאף אחד ידע? איך יכול להיות שהדבר הזה קורה במחשכים, ומי ביקש ממך, ולמה הסכמת. על זה צריך לקבל תשובה. לא יכול להיות שנעשו מהלכים אסטרטגיים, ואנחנו יודעים שכסף ישראלי עבר ידיים, ושמרון עבד עם גנור, אז הכסף הישראלי של מערכת הביטחון מגיע בדרך לא דרך לידי מקורבי ראש הממשלה - מולכו, שמרון, בר יוסף. אז אם הוא לא ידע, הוא לא כשיר להיות ראש הממשלה. אם הוא ידע, אז הוא יילך לבית הסוהר. נתניהו של פעם לא היה נותן לזה לעבור מתחת לרדאר שלו. יש שחיקה מוחלטת בשיקול הדעת שלו. הוא הכי טוב בארץ בהופעות ובצילומים, אבל משהו קרה לו".

"ב-2009 הסכמנו למכור צוללות למצרים, אז הלכו למשרד הביטחון, הקימו צוות עם מל"ל, עבדו ביחד ואחרי חודשים של עבודה, אמרו אלה הסיכונים, אלה היתרונות, תעשו עם זה מה שתרצו. זה רק מוכיח כמה עקום היה התהליך של 2015. למה החליטו לדלג עליו?"

עשרות מפגינים הפריעו למנדלבליט בנאומו
"אני מקווה ומאמין שאביחי מנדלבליט לא עובד לפי הראש שלך ושלי, אלא לפי המקצועיות. אם היו אומרים את זה אז, אולי היו מפוצצים את העסקה, וזה פחות טוב לביטחון המדינה. אני רק מפציר שהוא צריך להחליט. תמיד טוב לקבל עוד ועוד ועוד מידע. בכל דבר ששוקלים, אבל צריך לעצור בשלב מסוים. זה לא טוב למדינת ישראל. צריך לחתוך לכאן או לכאן".

מנדלבליט אמר עכשיו: "אנחנו ביישורת האחרונה, בוצעו פעולות שטרם שמעתם עליהם"
"אני מקווה שתוסר העננה ונבין מה קורה". אגב, לגבי כחלון (נשאל ע"י המרואיינים - מ.א), הוסיף "אני מבין למה כחלון לא מפרק את הממשלה, אבל עד שלא נראה את ההמלצות, האמירות האלה מוגזמות מדי".