הפלסטינים מדווחים הבוקר (חמישי) כי יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יישא "נאום היסטורי" בעצרת ה-73 של האו"ם בניו יורק. על פי הדיווח, בדבריו הוא יתייחס להכרזת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ביחס לפרסומה של "עסקת המאה", וגם להצהרתו המפתיעה של לאחר פגישתו עם נתניהו, לפיה הוא "אוהב את פתרון שתי המדינות". 
עם זאת, בצד הפלסטיני סוברים כי דבריו של טראמפ הנם זריעת חול בעיניהם. לפי הדיווחים, המנהיג הפלסטיני דחה את התיווכים לפגוש את הנשיא האמריקאי עד שלא יחזור בו מהחלטותיו האחרונות, ובראשן העברת השגרירות האמריקאית לירושלים וההכרה בעיר כבירת ישראל. 
עוד נטען בתקשורת הפלסטינית כי נאומו של ראש הרשות יכלול סירוב מוחלט למתן חסות אמריקאית חד-צדדית לוועידות שלום בעתיד, ויעמוד על דרישתו לקיים ועידת שלום בינלאומית, שבה ידונו בסוגיית שתי המדינות, הכרה במזרח ירושלים כבירת פלסטין, חזרת הפליטים הפלסטינים והפסקת הבנייה בהתנחלויות. 
 

טראמפ עם נתניהו. אבו מאזן יתייחס להצהרה המפתיעה של נשיא ארה"ב. צילום: רויטרס
טראמפ עם נתניהו. אבו מאזן יתייחס להצהרה המפתיעה של נשיא ארה"ב. צילום: רויטרס

בתוך כך, אבו מאזן נועד אתמול עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, במקום מושבו של הנשיא הטורקי בניו יורק. השניים שוחחו על המצב בו חי העם הפלסטיני "תחת הכיבוש והתוקפנות הישראלית נגד המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות, בנוסף להחלטות האמריקאיות העדכניות ביחס לתהליך השלום", כך על פי דוברו. 
שני המנהיגים דנו בתמיכה בארגון שיתוף הפעולה האסלאמי בירושלים ובתפקידו בהגנה על המקומות הללו, ואבו מאזן, כך לפי דוברו, הודה לארדואן על "תמיכתו היציבה בסוגיה הפלסטינית והודה לטורקיה על הסיוע שהיא מגישה כדי לחזק את עמידתו האיתנה של העם הפלסטיני". 
מצדו, הודיע נשיא טורקיה על דחיית כל המהלכים האמריקאים נגד העיר ירושלים, הפסקת הסיוע לאונר"א והמעשים נגד המקומות הקדושים למוסלמים והנוצרים בירושלים.