ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר ביום שישי הקרוב במעונו בירושלים פעם נוספת במסגרת השלמות לחקירת פרשות 1000 ו-2000. על פי הערכת גורמים בכירים המעורים בפרטי החקירה, מדובר בחקירה האחרונה במסגרת הפרשות האמורות, אולם לא מן הנמנע כי לאור גרסתו, יידרש נתניהו לחקירה נוספת.
ההחלטה לקיים את השלמת החקירה בפרשת המתנות היא פרשת 1000, ובפרשת הקלטות היא פרשת 2000, התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שראה קשר בין הפרשות האמורות לפרשת 4000 היא פרשת בזק וואלה.
כזכור, כבר ציינו בעבר כי היועמ"ש, שבחן את חומרי החקירה בפרשת 4000 וכן את עדויותיהם של עדי המדינה, סבור כי מדובר בפרשה שלכאורה מעלה מרכיבים ומאפיינים דומים לפרשות 1000 ו-2000, לרבות עדי המדינה שקשורים לאותן פרשות וזאת מבלי לקבוע כי יש קשר ביניהן. מנדלבליט, כך אומרים גורמים המעורים בפרטים, החליט לכרוך את שלוש הפרשות ב"מארז" אחד ולשם כך הוא ביקש לבצע השלמות בתיקי 1000 ו-2000 חרף העובדה שבתיקים אלו כבר הוגשו המלצות המשטרה.

מנדלבליט. צילום: ליאב פלד

בכל מקרה, הגורמים מעריכים כי לאחר החקירה, שתתקיים בשישי הקרוב, ייבחנו חוקרי יאח"ה את עדותו של ראש הממשלה, ויגישו אותה לעיונו ובחינתו של היועץ המשפטי לממשלה. על פי הערכוץ, מדובר בחקירה האחרונה בפרשות, לא מן הנמנע כי מנדלבליט יבקש לקיים השלמה נוספת, כדי לבסס את התשתית הראייתית בתיקים אלו מעל לכל ספק סביר.
אם יחליט כי החקירה הסתיימה, מנדלבליט יצטרך לגבש ביחד עם פרקליט המדינה שי ניצן החלטה, האם לאמץ את המלצות המשטרה ולהגיש כתבי אישום בפרשות אלו. ההחלטה תתקבל רק לאחר סיום חקירת פרשת 4000, שגם לגביה נראה כי תתבצע חקירה נוספת של ראש הממשלה לאחר החקירה הקרובה.