סוגיית התקציב חוזרת: שר הביטחון בני גנץ כתב היום (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו כי "אתמול שלחתי לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב ובו דרשתי ממנו להנחות את שר האוצר לקדם תקציב לשנת 2021" והדגיש: "הפיגוע הכלכלי המתמשך שחווים אזרחי ישראל חייב להסתיים".

גנץ תוקף את נתניהו

"התקציב לא בנבצרות", המשיך גנץ. "לא שיקול פוליטי אישי, כן שיקול כלכלי-לאומי. התקציב הוא של אזרחי ישראל, לא של נתניהו. אם יפגע באזרחי ישראל אני אמנע זאת ממנו. אנחנו נמנע זאת ממנו", הבטיח.

"כחול לבן היא קו ההגנה האחרון. שרינו לא יזוזו מילימטר ממשרדי המשפטים, החוץ, הביטחון, התקשורת, הכלכלה, המדע, התרבות והספורט, החקלאות, הרווחה, העלייה והקליטה, התפוצות, נושאים אסטרטגיים, שווין חברתי וגמלאים", הצהיר גנץ. "אנחנו נדאג שלא יהיו פה צעדים מדיניים שנובעים מצרכים פוליטיים אישיים. אנחנו נדאג שלא יהיו פה מינויים פוליטיים הזויים ופגיעה במערכת המשפט. אנחנו נמנע ממשלת מעבר ללא מגבלות וללא הגבלות שהפכה לשיטת מעבר גבולית מדמוקרטיה לדיקטטורה". 

בהמשך רמז גנץ להצעת אי האמון הקונסטרוקטיבי שמנסה לקדם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בעזרתה יהיה אפשרי להחליף את ראש הממשלה - ללא הליכה לבחירות: "הקולות בימים האחרונים מוכיחים שהאינטרס הלאומי והשליחות של כולנו למנוע פגיעה באזרחי המדינה, מחלחלים לכולם. בכל המפלגות וגם בליכוד נשמעים קולות אמיצים".

"מי שמנסה לשסות אותנו אחד בשני, ייכשל. אנחנו נבנה בריתות חדשות עם כל הכוחות הפוליטיים כדי שיהיה ברור: במלחמה בקורונה אנחנו מאוחדים. בשמירה על שלטון החוק אנחנו מאוחדים. בשמירה על הפרנסה אנחנו מאוחדים. מי שינסה לפגוע באזרחי המדינה ייזרק מהחיים הפוליטיים. כל האופציות על השולחן ושום צעד לא יישלל"

בהמשך דבריו כתב גנץ: "זה לא נעים לחטוף אבל המטרה הלאומית חשובה מכל ויכולת העמידה שלנו חזקה מכל. אז נכון, אנחנו סופגים, אבל אני וחבריי עושים את זה מתוך אמונה שלמה שכחול לבן היא קו ההגנה האחרון לפני התרסקות אמיתית של המדינה שלנו. דמיינו לרגע איך הכל היה נראה כאן אם היינו מפקירים את עמודי היסוד של כולנו למי שזוממים להפיל אותם. ישראל שלנו לפני הכל".