ממש עכשיו מתרחשת עונת הייחום של בעלי חיים רבים, וכן גם בני אדם. אך בעוד בממלכת החיות מדובר בתהליך טבעי וחיובי, ישנם זני חיות שמגזימים בכך, ואף יעדיפו סקס על פני צרכים חיוניים אחרים.

על פי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת סידני, נחשים זכרים שמגזימים עם הסקס, ומעדיפים אורגיות על פני אוכל ומים, מקצרים את אורך חייהם וכן גורמים להתדרדרות גופנית. במחקר, בשם "Age-related sex differences in body condition and telomere dynamics of red-sided garter snakes, נמצא כי חובבי המין הכי גדולים בעולם הנחשים הם נחשי בירית זכרים. בעונת הייחום שלהם, הם יכולים להעביר עד שלושה שבועות ללא אוכל ומים, על מנת להשתתף בסקס קבוצתי המוני ללא הפסקה, לצורכי רבייה. 
אומנם המחשבה על קבוצה ענקית של נחשים מתפתלים נשמעת מפחידה עבור רוב האנשים, אך אל דאגה. הנחשים כל כך עסוקים בלהתרבות, שהם בכלל לא שמים לב לכל מה שקורה סביבם.



כמובן שלכל דבר יש מחיר, בעיקר אם הוא טוב. על פי ממצאי המחקר, שפורסם ב-the Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences, בהשוואה לנחשים ממין נקבה מאותו זן ובגילאים דומים, לנחשים זכרים היו טלומרים קצרים יותר- החלק בקצה הכרומוזום, שמטרתו להגן עליו-תכונה שלרוב קשורה להזדקנות, סיכון לחלות ומוות.
לעומתם, הנקבות חיות זמן רב יותר, שומרות על בריאות גופנית גבוהה יותר ובממוצע גדולות יותר בכ-30% מהנחשים הזכרים. הפער הזה בין הזכרים לנקבות, טוענים החוקרים, נובע מכך שבעוד הזכרים משקיעים המון זמן ואנרגיה בסקס, הנקבות מאותו הזן משתתפות בסקס ההמוני מספר ימים בלבד, ולאחר מכן הן הולכות לחפש משהו לנשנש, לאחר חודשים רבים של תרדמת חורף.  
לטענת החוקרים, מדובר בממצא חשוב, כשהמטרה היא לנסות להבין את תהליך ההישרדות של זנים בסביבות מאתגרות ,בתקופה של שינויי אקלים מואצים. מדובר באסטרטגיית רבייה שלא הייתה מוכרת עד כה למדענים, ואחת המטרות שלהם בין היתר היא לבדוק "אם טלמורים קצרים יותר גורמים למחלות או שהם תוצר לוואי של מחלות וזקנה", אמר כותב ראשי במחקר, כריסטופר פרייזן. "ככל שנחקור זנים רבים יותר, כך נוכל להתחיל להבין מה הטלמורים באמת עושים".