האיחוד האירופי יערער על החלטת בית המשפט העליון של האיחוד להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור, כך מסר האיחוד האירופי.על פי ההחלטה, שהתקבלה בחודש שעבר, לא יחולו עליו יותר סנקציות שמיועדות לקבוצות הנכללות ברשימה. 



דוברת המועצה האירופית, סוזן קיפר, מסרה בטוויטר כי המועצה החליטה לערער על פסיקת בית המשפט. 



שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, אמרה כי הארגון ינסה למצוא דרכים נוספות על מנת להימנע מפסיקות דומות במקרים עתידיים. 



מוגריני הוסיפה כי המאבק בטרור נשאר בעדיפות גבוהה עבור האיחוד. "אנחנו נחושים לעצור את מימון הטרור, ולכן החלטות עצמאיות של האיחוד הן כלי חיוני", אמרה.



ההחלטה עצמה היתה בתוקף באופן זמני, עד הגשת הערעור, כשהסנקציות נמשכות. בית המשפט אמר כי העניין ימשיך להיבחן מעת לעת, על מנת שיהיה אפשר להחזיר את הסנקציות ואת הארגון בצורה יעילה. 



חמאס טען בדיון המשפטי כי ההכרזה עליו כארגון טרור התבצעה בניגוד לנהלי האיחוד האירופי וכי לא הוצגו ראיות משמעותיות דיין כדי להכריז עליו כארגון טרור. 



בית הדין קיבל את טענות חמאס מבחינה טכנית אך לא מבחינה מהותית ונתן לאיחוד האירופי ארכה של שלושה חודשים כדי לבנות את תיק הראיות נגד חמאס. חמאס הוכנס לרשימת הטרור של האיחוד האירופי בשנת 2003 עקב מאמץ דיפלומטי אמריקני-ישראלי.



לאחר שחמאס הגיש בקשתו לבית הדין להוציא אותו מרשימת ארגוני הטרור החלו באיחוד האירופי באיסוף מידע מודיעיני. האיחוד פנה לעזרת ישראל וכבר החל שיתוף הפעולה בנושא זה.



יום לאחר החלטת בית המשפט, אמרה מוגריני כי מוטב היה שלא היתה מתקבלת והודיעה כי ביקשה מראשי האיחוד לערער על ההחלטה. 


 


השר סילבן שלום, שבעת כהונתו הוביל את הכנסת ארגון החמאס לרשימת ארגוני הטרור באירופה, בירך על החלטת האיחוד האירופי לערער על פסיקת בית הדין של האיחוד מלפני כחודש ולפיה החמאס יוצא מרשימת ארגוני הטרור ואמר: ״אני מברך על ההחלטה לערער על הפסיקה, שאין אבסורדית ממנה".



"על האיחוד האירופי להיצמד לאותה החלטה אותה הובלתי בעבר ולאפשר הוצאת החמאס מרשימת ארגוני הטרור רק אם יכירו בישראל, יתנערו מטרור ויכבדו הסכמים שנחתמו בין ישראל לפלסטינים. הגיע הזמן שאירופה תפנים שארגוני הטרור באים כולם מאותו בית יוצר ואין כל הבדל בין החמאס, דאעש ואל קעידה״.