כ-200 שוטרים פשטו היום (שלישי) על 13 בתים בברלין ובמקומות נוספים בגרמניה. כפי שדווח באתר FOX NEWS, הפשיטה קשורה למעצרם של שני החשודים בהשתייכות לתא טרור אסלאמי בשבוע שעבר בגרמניה.
דובר המשטרה, מייקל גסן, אמר כי הפשיטות היו בעיקר על מקורביו של זוג החשודים, חברים באותה המסגד בשכונת מואביט שבבברלין "אנחנו מחפשים ראיות נוספות הקשורות למעצרים בשבוע שעבר", הוסיף דובר המשטרה. הפשיטות של השבוע שעבר היו חלק מחקירת קבוצה קטנה של קיצונים תורכים שהתמקמו בברלין.
ביום שישי, המשטרה עצרה את המנהיג של הקבוצה, המזוהה כ- איסמט ד. (Ismet D). מנהיג הקבוצה (41), מואשם בגיוס אזרחים, לרוב תורכים ורוסים, במטרה שילחמו נגד "כופרים" בסוריה. כמו כן, נעצר חשוד נוסף, שככל הנראה ממונה על כספי הקבוצה. 

לפי הרשויות, אין ראיות כי הקבוצה תיכננה פיגועים בתוך גרמניה, אלא שהיא השיגה מימון כדי לעזור לשלוח לוחמים לסוריה, כמו גם חומרים צבאיים כמו ציוד לראיית לילה. ברשויות הוסיפו כי המעצרים לא היו קשורים להתקפות האחרונות בפריז או בפשיטות בבלגיה.

כזכור, לפני שבועיים דווח כי אזרח גרמני בן 36 ואזרח טורקי בן 27 יעמדו לדין בברלין בגין השתייכות לארגון טרור בסוריה. לדברי התובע הפדרלי, מתיאס קראוס, החשודים נסעו לסוריה ב-2013, שם הצטרפו לארגון ג'ונוד א-שאם, קבוצה בעלת שורשים צ'צ'נים, ובה הם התאמנו ויצאו להילחם במלחמת האזרחים.

ארגון ג'ונוד א-שאם שם לו למטרה להקים חליפות הפועלת תחת חוקי השריעה, אמר קראוס. המכון הגרמני ליחסים בינלאומיים וביטחון תיאר את הארגון כמאומנת היטב, ששיתפה פעולה עם ג'הבת אל נוסרה במלחמת האזרחים בסוריה.