נציגים של כ-50 ארצות ינאמו במושב מיוחד של מליאת עצרת האו"ם שתתקיים היום (חמישי) ושתדון בתופעת האנטישמיות בעולם.


זהו מושב ראשון מסוגו בתולדות הארגון העולמי שמתכנס לדיון מיוחד על אנטישמיות. נשיא עצרת האו"ם, שר החוץ של אוגנדה, סם קוטסה, שיגר מכתב לכל הארצות החברות והזמין את נציגיהן להשתתף במושב המיוחד. 

לפי הערכה הרווחת במטה הראשי של האו"ם בניו יורק, צפויים להשתתף במושב המיוחד נציגים של עשרות משלחות, חלקם בדרג של שגרירים וחלקם בדרג של דיפלומטים בכירים. קנדה תיוצג במושב על ידי שר בממשלה וצרפת על ידי סגן שר החוץ.


כמו כן נמסר כי הפילוסוף הצרפתי ברנרד הנרי לוי נמנה עם הנואמים הראשונים במושב. הרעיון ליזום מושב מיוחד של האו"ם יצא ממשלחת  ישראל באו"ם בעקבות פיגוע הטרור שבוצע באוגוסט שנה שעברה בבריסל שגרם למותם של זוג תיירים מישראל. במשלחת הישראלית הוקם צוות מיוחד בראשות השגריר רון פרושאור, שפעל בחדשים האחרונים לארגון המושב. 

במאמץ מיוחד להשיג הסכמה נרחבת של הארצות החברות לקיום, פנה הצוות לראשי הגושים וקבוצות המדינות הפועלים באו"ם ולאחר שיחות ומגעים אינטנסיביים, רובם נתנו הסכמתם. גם נשיא העצרת אישר את קיומו של המושב המיוחד לאחר שהתייעץ עם ראשי המשלחות וקיבל את תמיכתם.

בשיחות שלא לייחוס סיפרו דיפלומטים בכירים כי אחדות מקבוצת הארצות המוסלמיות והקבוצה הערבית הביעו מאחורי הקלעים התנגדות והסתייגו מקיומו של המושב המיוחד. בשיחה  עם 'מעריב אונליין' סיפר דיפלומט מערבי כי את ההתנגדות החריפה ביותר הביעו הסעודים: "הם היו הכי ארסיים", סיפר.

גם נציגי האיחוד האירופי הביעו תחילה הסתייגות מקיומו של מושב מיוחד לדיון על אנטישמיות. האירופיים טענו כי מושב כזה ינוצל על ידי מוסלמים ועל ידי גורמים קיצוניים לצורכי תעמולה. אולם, רוב הנציגים שביקשו את רשות הדיבור הם מארצות החברות באיחוד האירופי.    

היו נציגי משלחות שביקשו והמליצו שהדיון במושב המיוחד לא יתרכז רק בבעיית האנטישמיות אלא יכלול גם תופעות של רדיפות ואפליה על רקע גזעי או אתני, אולם לבסוף הצליחה המשלחת הישראלית להשיג תמיכה נרחבת בקיומו של המושב המיוחד. "זה אומר הרבה שמספר כה גדול של ארצות חברות תומך בקיום המושב המיוחד", אמר שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור.
 
לאחר הנאומים יתקיים באולם העצרת פאנל מיוחד שידון על דרכים למאבק נגד אנטישמיות. בפאנל ישתתפו פרופסור רוברט ויסטרך מאוניברסיטת ירושלים, אריק קוטלר, מי שכיהן בעבר כשר המשפטים הקנדי, חבר קונגרס מפלורידה, טד דויטש, ואליסה מסימינו אמריקאית - פעילה ידועה בתחום זכויות האדם.
בתום המושב צפויה להתפרסם הצהרה שאחד מסעיפיה יקבע לראשונה כי הכחשת השואה היא גילוי של אנטישמיות. בהצהרה יביעו הארצות החברות מחויבות להיאבק באנטישמיות.