בניגוד לדבריו של הגורם הישראלי בסוכנות הידיעות רויטרס, ישראל ידעה כי הגנרל האיראני מחמד עלי אללה דאדי נמצא בשיירה בה היה ג'יהאד מורנייה, וכי הגנרל האיראני למעשה היה היעד האמיתי, לאחר שישראל האזינה לו, כך דווח היום (חמישי) בעיתון "א-ראי" הכווייתי.

העיתון ציטט גורמים לפיהם, "קו החשיבה של ישראל שהיא יכולה להתחמק מאחריות אפילו אם היא הודתה בה בגלוי, מכיוון שהפעילות המדוברת לא התרחשה בשטח איראן, אלא בשטח סוריה". העיתון ציין בדיווח, כי הגנרל האיראני הגיע לאזור כדי לשמש מפקד משמרות המהפכה של צבא איראן בסוריה ובלבנון. תפקידו היה להשקיף על המבצעים בסוריה ולהיענות לצורכי חיזבאללה בלבנון. עוד נמסר, כי דאדי קיבל קו טלפון סורי, וביקורו בגולן הסורי לא היה הראשון שלו. 

המקור עלום השם הוסיף: "הודעת ישראל כי לא ידעה על נוכחותו של הגנרל האיראני היא ניסיון לטמון את הראש בחול. ישראל האזינה לשיחות של השיירה, ומורנייה לא היה המטרה אלא הגנרל האיראני עצמו". המקור תיאר את השתלשלות האירועים: "שעה וחצי לפני שהגיע הגנרל דאדי לקוניטרה, הוא יצא מדמשק, וזמן זה נתן זמן לאנשי הביטחון בישראל להעביר את המסרים למי שהיה אמור לאשר אותם. איראן קיבלה את המסר הזה בבירור, והיא אינה מתייחסת להכחשות ישראל ברצינות".

בתוך כך, רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דווחה אתמול, כי מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, וסגן יו"ר הלשכה המדינית בארגון אסמעיל הניה, שיגרו מכתבי תנחומים למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על ששת ההרוגים בתקיפה בקוניטרה ביום ראשון, בהם ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של הארגון שחוסל בדמשק ב-2008.  הנייה כתב באיגרת, החתומה בכתב ידו, כי "החשיבה של האויב כי באמצעות ההתנקשות בבכירים הוא שובר את רצונה של האומה ואת ההתנגדות ההולכת וגוברת שלה - היא בבחינת מדיניות כושלת".
 
ברשת "אל-מנאר" טוענים, כי המכתב השני נחתם, בחתימה מודפסת, על ידי דף, שישראל ניסתה להתנקש בחייו במהלך מבצע צוק איתן. במכתב נכתב, כי "כל הרובים צריכים להיות מכוונים לעבר ישראל, שממשיכה בפשעים ובברבריות שלה. הדבר מחייב את כל ארגוני ההתנגדות באומה האיסלאמית לנהל את המערכה הבאה שלהם יחד כדי ליצור אש צולבת מעל האדמה הכבושה". באגרת נכתב עוד כי על כל ארגוני ההתנגדות וזרמיה להתאחד "נגד מי שתומכים בכניעה לישראל ועוזריה".