ארגון "המדינה האיסלאמית" פרסם היום (שלישי) סרטון וידאו, בו נראה הטייס הירדני, מואס אל-קאסאבה, אשר נלכד בדצמבר על ידי אנשי הארגון, כשהוא נשרף למוות בתוך כלוב. זו הפעם הראשונה שבה הארגון מוציא להורג אדם שלא על ידי ירייה או עריפת ראש. הטלוויזיה הירדנית טוענת כי דאעש הוציא להורג את הטייס הירדני כבר לפני חודש, ולא היום.

כתגובה, על פי דיווחים בירדן, 
 סגן המלך יחתום הלילה על הוצאה להורג של העיראקית סאג׳דה רישאווי, שדאעש ביקש לשחרר אותה בתמורה לבן הערובה היפני. רשת "סקיי ניוז" מדווחת כי תוך שעות, יוצאו להורג פרט לרישוואי, גם זיאד כרבולי ועוד 4 מורשעים בטרור.


רשת רויטרס מדווחת כי ראש הכוחות המזוינים הירדנים הודיע למשפחתו של הטייס על מותו. הארגון קרא לסרטון בשם: "מרפאים את חזיהם של המאמינים". לפני מספר ימים, ירדן הזהירה את דאעש כי אם הטייס שבידיהם יוצא להורג, ימומש עונש המוות שהוטל על המחבלת העיראקית שהארגון דורש את שחרורה.



כזכור, רק לפני שלושה ימים הופץ סרטון ברשתות החברתיות, כולל ביוטיוב ובטוויטר, שמראה את עריפת ראשו של  קנג'י גוטו, השבוי היפני אשר הוחזק על ידי הארגון. גוטו הוא האזרח היפני השני שנרצח על ידי "המדינה האיסלאמית" השבוע.



הסרטון מתחיל בכתובת "הודעה לממשלת יפן". בסרטון נראה ג'ון הג'יהדיסט, מחבל ממוצא בריטי, המשמש כמוציא להורג בסרטוני הארגון. הוא פונה לממשלת ירדן ולקואליציה ואומר: "מסר זה נועד לממשלת יפן ובנות בריתה הטיפשיות, אתן, יחד עם הקואליציה השטנית, טרם הבנתם כי אנו, בחסד אללה, חליפות איסלאמית בעלת סמכות וכוח.  גוף שלם הצמא לדמכם ובגלל החלטתכם חסרת האחריות להשתתף במלחמה שלא תוכלו לנצח בה, הסכין הזה ימשיך וישחט את קנג'י ויביא לטבח בכל מקום בו אנשיכם נמצאים. כך שהסיוט שלכם רק מתחיל".