המורדים החות'ים, התנועה הדומיננטית בתימן פיזרה את הפרלמנט ואמרה כי תכונן אסיפת ביניים, מהלך שצפוי להקל על מאבק הכוח שאילץ את הנשיא להתפטר בחודש שעבר. האסיפה החדשה תבחר חמישה חברים למועצה הנשיאותית שתנהל את ענייני המדינה בתקופת מעבר של עד כשנתיים, לפי ההצהרה ששודרה בטלוויזיה המקומית.

כמה מנהיגים פוליטיים נכחו בהצהרה שהתרחשה בארמון הנשיאותי. שרי הפנים והביטחון לשעבר נכחו במקום, ובכך נראה כי הפלגים השונים בפוליטיקה בתימן מברכים על הצעד.
תימן נמצאת במצב של חוסר וודאות פוליטי מאז שהנשיא עבד ראבו מנסור האדי וממשלתו של חאלד באחה התפטרה לאחר שהמורדים החות'ים צרו על הארמון הנשיאותי וריתקו את ראש המדינה לביתו במטרה להדק את שליטתם במדינה.

החות'ים צברו כוח רב לאחר שכבשו את צנעא בספטמבר, וקיימו שיחות עם הפלגים הפוליטיים המובילים בניסיון להשתלט על המדינה. התנועה השיעית המוסלמית, שמגובה על ידי איראן, קבעה את יום רביעי כמועד האחרון לפלגים הפוליטיים השונים להגיע לכדי הסכמה על מנת לצאת מהמשבר במדינה, ולא - תאלץ לכפות פתרון משלה.
 
היציבות של תימן חשובה במיוחד לשכנתה ערב הסעודית, יצואנית הנפט המובילה בעולם, שנלחמת יחד עם ארה"ב בשלוחות המבוססות באזור של ארגון הטרור אל-קאעידה.