דאגה בוושינגטון לגורלה של השבויה האמריקאית קיילה מולר, שדאעש טענו אתמול (שישי) שהיא נהרגה בסוריה בהפצצות של מטוסי קרב ירדנים.  עם זאת,  גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי אינם יכולים לאשר כי  מולר, פעילת זכויות אדם בת 26 מאריזונה, אכן נהרגה בהפצצות. 

בהודעה ששחררה דאעש נאמר כי מולר נהרגה כאשר הבניין בה הוחזקה בעיר ראקה התמוטט בעקבות הפצצות של מטוסים ירדניים אתמול. " התקיפות האוויריות היו מכוונות לאותו מקום  במשך יותר משעה" נאמר בהודעה. כמו כן שחרר הארגון תמונה של מה שטען כי הוא הבניין שנהרס, אך לא שחרר תמונה של מולר. 
 
העיתונאי הצרפתי ניקולאס חנין, שהיה בעבר בשבי דאעש, עד ששוחרר באפריל האחרון, צייף בטוויטר: "קיילה מולר הייתה בין האחרונים שהיו איתי במאסר ועדיין שבויים. הייתי מלא תקווה שגם היא תוכל לצאת משם". 


קיילה מולר ואמא מרשה. חשש גדול לגורלה. צילום: רויטרס




ירדן הטילה ספק בהודעת דאעש. "אנחנו בודקים את המידע, אבל תגובתנו הראשונה היא שאנחנו חושבים שזה לא הגיוני ואנחנו מטילים ספק לגבי זה... זה חלק מהתעמולה שלהם", אמר דובר הממשלה מוחמד מומאני.
"איך הם יכולים לזהות מטוסי קרב ירדניים ממרחק כל כך גדול בשמיים? מה אישה אמריקנית תעשה במחסני נשק?", הוא הוסיף.
 
משפחתה: "הביטחון שלה באחריותכם"

משפחתה של מולר מסרה אתמול הצהרה בה אמרו כי הם מקווים שהיא בחיים, וביקשו מהמדינה האיסלאמית ליצור איתם קשר באופן פרטי. "אמרתם שתתיחסו לקיילה כאורחת שלכם, וככזו הביטחון שלה הוא באחריותכם" כתבו בהצהרה שיועדה ל"אלו שמחזיקים בקיילה". 
מולר היא האמריקאית היחידה הידועה הנמצאת בשבי המדינה האיסלאמית, ששולטת על שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק. דאעש כבר ערפו את ראשם של של שלושה אמריקאים בעבר, כמו גם שני בריטים ושני בני ערובה יפנים. מרביתם היו עובדי סיוע או עיתונאים. מולר נלקחה כבת ערובה  כאשר גרה בבית חולים בעיר אלפו בצפון סוריה באוגוסט 2013. 
ההצהרה האחרונה של דאעש, מגיעה ימים ספורים אחרי ששחררו את הוידאו בו נראית רציחתו המזעזעת של הטייס הירדני  מועאז אל-כסאסבה,  שנשרף בעודו בחיים כשהוא בתוך כלוב. בתגובה לרצח המזעזע יצא עבדאללה מלך ירדן בהצהרה לוחמנית בטלוויזיה הממלכתית במדינה והבטיח כי ינהל מלחמה חסרת פשרות בארגון דאעש.  עוד אמר כי יקח את הלחימה בארגון לשטחים בהם שולט הארגון.
דובר הממשלה הירדנית אישר כי המלך כינס ישיבה בטחונית בעמאן עם הבכירים ביותר בשירות הביטחון בהם דן בהמשך המאבק בארגון דאעש.
המלך דיבר בעקבות הרצח המזעזע של הטייס: "אנו מנהלים מלחמה על מנת להגן על אמונתנו, ערכינו והעקרונות האנושיים בהם אנו מאמינים. המלחמה על כל אלו תהיה בלתי מתפשרת ואנו נפגע במקומות בהם נמצאים חברי הארגון".