הלחץ על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבטל את הנאום המתוכנן בקונגרס, גובר.

בארצות הברית מביעים חשש כי המצב יגיע לכך שהקהילה היהודית תיפגע בעקבות הנאום ושההשלכות שלו יהיו מטרידות, בעיקר בעניין התמיכה בישראל בקונגרס.
"הרבה מאוד מנהיגים מתנגדים לנאום של נתניהו", נכתב בעיתונות האמריקאית, "כולם מתעסקים ב-3 במרץ, היום בו אמור נתניהו לנאום. על פניו מדובר בנאום חשוב על הגרעין, אבל העיתוי שלו בעייתי".
הרב ריק ג'ייקובס, מנהיג התנועה הרפורמית היהודית בארצות הברית, החליט לצאת נגד הנאום בפומבי במטרה להניא את ראש הממשלה להגיע לארצות הברית. ג'ייקובס הצטרף לאברהם פוקסמן, מנהיג הליגה למניעת השמצה, שכבר קרא לנתניהו שלא להגיע ולנאום, שכן הנאום הזה יכול להרע ליהודים בארצות הברית: "זה גול עצמי של נתניהו", הוסיף אברהם פוקסמן, יו"ר הליגה למניעת השמצה, "זה פשוט קרקס".

"זה רעיון רע. הייתי מאוד שמח אם הוא היה חושב על זה שוב. אני בטוח שהוא ימצא דרך אחרת לבטא את עצמו. זאת לא תהיה בושה, זה יהיה משהו שאנשים יעריכו מאוד". עוד טען כי מדובר במשהו ש"אנחנו בקהילה היהודית לא יכולים להרשות לעצמנו שיקרה, זה מה שמונח כרגע על הכף".
יחד עם זאת, מתארגנת מחאה מצד ארגון יהודי בארצות הברית, אשר שלח למעלה מ-15 אלף הודעות אימייל ועשו למעלה מ-1000 שיחות לקונסוליית ישראל בארצות הברית.

יחד עם הקולות להחרמת הנאום, דווח בארצות הברית כי קבוצות יהודיות רפובליקניות אותתו כי יבואו חשבון עם סנטורים אשר יחליטו להחרים את הנאום ולא ישתפו פעולה עם נתניהו במפגש הצפוי בשלושה במרץ.