ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) טען היום (חמישי) כי בידו שבוי ישראלי, סעיד איסמעיל מוסלם (19) תושב בית חנינא בירושלים, שגויס על ידי המוסד הישראלי על מנת לרגל עבורה בתוך הארגון.

במגזין הארגון "דאביק", שפורסם היום, נכלל גם ראיון עם מוסלם, שלפי הפרסום הודה שגויס על ידי שכנו, קצין משטרה, שלדבריו: "בא אליי יום אחד ושאל אם אני רוצה לעבוד עבור המודיעין הישראלי. אבא שלי ואח שלי עודדו אותי לעשות את זה ואמרו לי שזו עבודה טובה מאוד. אמרו לי שיש בזה הרבה כסף ושאפשר להתקדם לתפקידים בכירים. הבנתי שגם הם היו מרגלים בעצמם". במגזין נכתב כי מוסלם לאסוף מידע על התנהלותו של הארגון, בין היתר על מקום החזקת אמצעי הלחימה שלו.

על פי הדיווח, טען מוסלם כי התאמן במתקן ענתות, כאשר פרט אליו התאמנו כשבעה נוספים, כולם יהודים חוץ ממנו. הוא עבד כסוכן בשטחים והוצע לו לצאת לסוריה לדווח על מתקנים של דאעש ועל פלסטינים מהשטחים, שמגיעים לשורות הארגון הזה. בשלב מסוים הוא התקשה לנהוג כמו מוהג'יר, אדם אשר מהגר אל המדינה האיסלאמית ומקבל את חוקיה וזה עורר חשד אצל אנשי הארגון.

במהלך הריאיון סיפר כי צלצל לאביו, לאחר שהבין שהוא רוצה לצאת משם, אבל לא הספיק לעשות זאת ונעצר על ידי אנשי דאעש. אגב, דאעש מציגים אותו כמוסלמי שחוזר בו מהיותו מוסלמי, ועל פי אמות המידה של הארגון, מדובר באדם שדינו מוות., 

בתוך כך, כוחות המשטר הסורי וחיזבאללה ממשיכים להשתלט על כמה ערים ועיירות מדרום לדמשק ומתקדמים לעבר הגבול עם ישראל. בלחימה משתתפים, על פי דיווחים זרים, כוחות חיזבאללה.