ראש שבט בכיר בעיראק אמר היום (שבת) כי לוחמי ארגון דאעש כובשים עוד ועוד שטחים במחוז ענבר שבמרכז עיראק  והזהיר כי אם כוחות השבטים הסונים המסייעים לצבא העיראקי ייסוגו, כוחות הממשלה עלולים "לקרוס בתוך שעות ספורות".


אם בימים האחרונים טענו בכירים אמריקאים כי ארגון דאעש המכנה את עצמו "המדינה האסלאמית בעיראק וסוריה הגדולה", נמצא במצב של מגננה,  נראה כעת כי לפחות במחוז ענבר המצב רחוק מלהיות כזה.

הש'יח נעים אל גנוד, מהשבט החזק אבו נימר, אמר לכתבים: "בענבר אנו סופגים אבדות, ולא משיגים שום דבר". הוא סיפר כי אלפי משפחות סבלו ממצור קשה של לוחמי שאעש בעיירה ענבר וכי עזרה הגיע רק בימים האחרונים עם התקפות כוחות הקואליציה האמריקאית וכניסת כוחות של הצבא העיראקי לאזור. 

אך כל זה השתנה היום כשהארגון פתח במתקפת נגד נמרצת וכחות הצבא העיראקי נאלצו לסגת מהעיירה ג'ובהת אל - שאמיה, תחת הפגזה כבדה מצד לוחמי דאעש. אל גנוד חוזה כי אם יצליחו אנשי הארגון הקיצוני לכבוש את האזור צפוי לו "טבח נוראי משניתן להעלות על הדעת".

בסיס אמריקאי בעיראק הותקף


מחוז ענבר נמצא מערבית לבירת עיראק בגדד ואם יצליח דאעש במאמציו לכבוש אותו דבר לא יפריד בינו לבין הבירה.  המקום הוא גם מושבו של בססי חיל האוויר הראשי של חיל האוויר העיראקי, בו נמצאים מאות נחתים אמריקאים, בסיס עין אל - אסד. 
 
היום הצליח הארגון לכבוש עיירה הסמוכה לבסיס ושיגר ממנה מתקפה כבדה לעברו. החיילים האמריקאים והעיראקים במקום הגיבו באש חזקה והדפו את המתקפה, כשהם הורגים את כל התוקפים, אך 13 חיילים עיראקים נפלו בקרב והעיירה הסמוכה נותרה בידי הארגון. 

 מוקדם יותר היום נודע כי בכיר שבטי סוני נהרג בהתקפה של ארגון דאעש על שיירה בה נסע. הבכיר, ראש שבט בשם ש'יח קאסם אל ג'נבי, נהרג במתקפה יחד עם בנו. הרצח הוא חלק מניסיון של דאעש לפגוע בסונים התומכים בממשלה השיעית היושבת בבגדד, ולרכז את האוכלוסיה הסונית במדינה תחת שלטונו של הארגון.