כוחות הביטחון העיראקים, בגיבוי כוחות המליציות השיעיות הדפו הבוקר (ראשון) מתקפה עזה של כוחות דאעש על סכר מצפון לבגדד, כך דיווחו גורמי ביטחון במדינה.
 
לוחמי ארגון דאעש תקפו את כוחות המשטר שנפרסמו במטרה להגן על סכר על נהר הפרת ליד העיירה אל-אודאיים, הנמצאת 90 קילומטרים בלבד מהבירה בגדד. 

לפחות שישה לוחמי מליציה שיעית, כוחות מבני העדה השיעית במדינה הנאמנים לממשלה בבגדד, ותשעה חיילים מצבא עיראק נהרגו בחילופי האש הכבדים שנמשכו כמעט שבע שעות.
 

הממשלה העיראקית, בהובלת העדה השיעית במדינה, מגובה בהפצצות חילות האוויר של הקואליציה האמריקאית, מנסה לדחוק את רגליהם של לוחמי דאעש מאז יוני שעבר, אז הצליח הארגון להשתלט על רוב החלקים הסונים של עיראק.

"לוחמי דאעש תקפו את אזור הסגר מצדו הצפון מזרחי, תוך שהם עושים שימוש במכוניות תופת הנהוגות ע"י מחבלים מתאבדים על מנת לתקוף עמדות צבאיות. כוחותינו הצליחו להדוף אותם"  אמר מפקד צבאי מקומי, תוך שהוא מתייחס ללוחמי דאעש כ"כופרים".   
מתגייסים מערביים למיליציה הנוצרית

המיליציה הנוצרית החדשה שהוקמה בצפון עיראק על מנת להילחם בכוחות דאעש, זוכה לתמיכה ממתנדבים מערביים, המגיעים לעיראק להצטרף לשורותיה של המיליציה.

על אף שאלפים מגיעים ממדינות המערב לעיראק על מנת להילחם עבור ארגון דאעש, רק קומץ של אידיאליסטים מערביים מגיע לאזור על מנת לתמוך בכוחות הנלחמים בארגון. בראט, חייל אמריקאי לשעבר, הוא אחד מהם.

לוחם בצבא האמריקאי, בראט נלחם בעבר בקיצונים איסלמיסטים בעיראק. "זה לא אותו דבר" הוא אומר. "עכשיו אני חלק מצבא קטנטן שנלחם באויב מושחת מידות ואכזר. אז נלחמתי עבור ארצי, כעת אני נלחם עבור אמונתי".

הכוחות הנוצריים "צבא ההגנה של מישורי נינווה" שואבים את שמם מהאזור הנוצרי ברובו הנמצא בסמוך לעיר מוסול בצפון עיראק. רוב האזור נמצא תחת כיבושו של ארגון דאעש וחלקו האחר נמצא תחת שליטתה של הפשמרגה הכורדית, הנאמנה לממשל האזורי הכורדי בצפון עיראק. "לא ניתן לאויב להשתיק את צלצול פעמוני הכנסייה באזור נינווה" אומר בראט.